PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 202 Przedsiębiorstwo XXI wieku - doświadczenia i perspektywy zarządzania. Przedsiębiorstwo w sieci | 136--147
Tytuł artykułu

Wartość nowoczesnych modeli e-biznesowych. Studium przypadku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Value of Modern E-Business Models. A Case Study
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Biznes elektroniczny odgrywa w Polsce coraz większą rolę, do czego przyczyniają się e-kupujący (w poszukiwaniu oszczędności czasu i dokonania zakupów w każdej wolnej chwili i z dowolnego miejsca). Dzięki rozwojowi nowych technologii, a szczególnie Internetu powstał nowy rodzaj rynku i całego społeczeństwa. Jego szybka ekspansja i bardzo duża ilość użytkowników spowodowała powstanie rynku wymiany nie tylko informacji, ale także towarów i usług, gdzie transakcje mogą być przeprowadzane przez 24 godziny na dobę. E-biznes, bo o nim mowa, to w najprostszej definicji prowadzenie działalności gospodarczej z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, w szczególności opartej na aplikacjach internetowych. E-biznes oznacza również jednorodny sposób komunikacji i współpracy zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa za pomocą sieci intranet, jak i między przedsiębiorstwami a ich dostawcami, klientami i partnerami biznesowymi oraz administracją państwową przy wykorzystaniu sieci ekstranet i Internetu. Zatem "(...) budowa efektywnego e-biznesu to dziś ciągły proces wielu wątków prowadzonych jednocześnie, zorientowanych na dwóch głównych nurtach - zapewnieniu solidnych fundamentów oraz umiejętności szybkiego wykorzystywania okazji, jakie niosą ze sobą "zmiany na świecie". Takim przykładem są pojawiające się coraz nowsze kanały komunikacji, nowe formy reklamy, nowe media czy pomysły na wyróżnienie, co jeszcze możemy zrobić i wykorzystać w naszym biznesie". Celem przeprowadzonych badań w publikacji jest oszacowanie wartości e-biznesu jako części biznesowej przedsiębiorstwa X S.A. Część biznesowa to domena (wraz z prawami) i systemem umożliwiającym sprzedaż doładowań. W badaniach zastosowano podejście dochodowe i metodę zdyskontowanych zysków, jako jedną z możliwych do wyboru metod pozwalających określić wartość domeny. (fragment tekstu)
EN
The article presents the method of the valuation of e-business, as a part of the company's business - operating in the telecommunication sector. The case analyzed is a domain, which allows the company to gain an additional profits. The concept of the business is to allow the user of the prepaid mobile phone card to recharge the account via the website. The valuation of the business mentioned was carried out using the income approach. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Fierla A.: Wycena przedsiębiorstwa metodami dochodowymi. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.
  • Gołębiowski G., Szczepankowski P.: Analiza wartości przedsiębiorstwa. Difin, Warszawa 2007.
  • Gregor B.: E-commerce. Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz-Łódź 2002.
  • Kolbusz E.,. Olejniczak W, Szyjewski Z.: Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce. PWE, Warszawa 2005.
  • Machała R.: Zarządzanie finansami i wycena firmy. Unimex, Wrocław 2008.
  • Marcinek K.: Finansowa ocena inwestowania w nieruchomości komercyjne. Wydawnictwo AE, Katowice 2009.
  • Mączyńska E.: Wycena przedsiębiorstw. Zasady, procedury, metody. Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2005.
  • Model Biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Red. M. Duczkowska-Piasecka. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012.
  • Murzyn K., Dworzyński I.: Co mierzyć by budować efektywny e-biznes?, www.ecommerceblog.pl, [22.01.2014].
  • Poniatowska-Jaksch M.: Modele biznesu w epoce Network economy. W: Model Biznesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Red. M. Duczkowska-Piasecka, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2012.
  • Przedsiębiorstwo przyszłości. Red. W. Grudzewski, I.K. Hejduk. Difin, Warszawa 2001.
  • Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2012 roku. Urząd Komunikacji Elektronicznej. Warszawa czerwiec 2013.
  • Sierpińska M., Jachna T.: Metody podejmowania decyzji finansowych. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Szczepankowski P.: Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Urbanek G.: Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa. Zasoby niematerialne w nowej gospodarce. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  • Waśkowski Z.: Wycena wartości firmy - metody i zastosowanie. "Świat Marketingu" 2005, nr 3.
  • Zarzecki D.: Metody wyceny przedsiębiorstw. Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360689

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.