PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 11(26) | z. 2 | 146--155
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw (CSR) w sferze agrobiznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility (CSR) in Area of Agribusiness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W Polsce koncepcja CSR (Corporate Social Responsibility) jest nadal mało popularna, zwłaszcza w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach z różnych branż, w tym z branży agrobiznesu. Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z relacją etyki biznesu i społecznej odpowiedzialności oraz istoty tej koncepcji. W drugiej części opracowania przedstawione zostały przykłady przedsiębiorstw ze sfery agrobiznesu, które wdrażają w swojej działalności zasady odpowiedzialnego biznesu. (abstrakt oryginalny)
EN
In Poland, the concept of CSR (Corporate Social Responsibility) is still not very popular, especially in micro, small and medium sized enterprises from various industries, including the agribusiness industry. This article presents the basic issues related with the relationship between the business ethics and the corporate social responsibility as well as the essence of the concept. In the second part of the paper, examples are presented from the sphere of agri-business companies, which implement in their business the principles of CSR. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
146--155
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Adamczyk J. [2009]: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. PWN, Warszawa
  • Bloom H., Calori R., Woot de Ph. [1996]: Zarządzanie europejskie. POLTEXT, Warszawa.
  • Bojar M. [2003]: Społeczna odpowiedzialność w biznesie, Warszawa.
  • Carroll A.B. [2009]: Business and Society: Ethics and Stakeholder Management, wyd. 2. College Division South-Western Publishing Co, Ohio.
  • Crace J. [2009]: Rachunek dla elity. Tygodnik Forum nr 12.
  • Friedman M. [1997]: Społeczną powinnością biznesu jest pomnażanie zysku. [W:] Etyka biznesu; z klasyki współczesnej myśli amerykańskiej. L.V. Ryan, J. Sójka (red). Wyd. W drodze, Poznań.
  • Gasparski W.,. Lewicka-Strzałecka A, Rok B., Sulczewski G. [2004]: Europejskie i światowe standardy etyki oraz społecznej odpowiedzialności w działalności gospodarczej. Centrum Etyki Biznesu IFiS PAN i WSPiZ.
  • Green Paper: Promoting framework for Corporate Social Resposibility. COM(2001) 366 finał. [2001]. Commission of the European Communities, Bruksela.
  • HąbekP., Szewczyk P. [2010]: Społeczna odpowiedzialność, a zarządzanie jakością. Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice.
  • Kietliński K. [2005]: Religijne, historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu. [W:] Etyka w biznesie i zarządzaniu. Wyd. Oficyna Ekonomiczna. Kraków.
  • Nakonieczna J. [2006]: Społeczna odpowiedzialność społeczeństw międzynarodowych. Diffin, Warszawa.
  • Paliwoda-Matiolańska [2007]: Odpowiedzialność społeczna w kształtowaniu rozwoju przedsiębiorstwa. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków.
  • Poliwoda-Pawlikowska A. [2009]: Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Wyd. C.H. Beck, Warszawa.
  • Raport Odpowiedzialny Biznes w Polsce. [2011]. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa.
  • Rybak M. [2004]: Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Rybak M. [2005]: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. [W:] Etyka w biznesie M. Borkowska, J.W.Gałkowski (red.). Lublin.
  • The Ten Principles, United Nations, The Global Compact. [2011]. [Tryb dostępu:] http://www.globalcompact.org.pl/pol/Global-Compact/10-Zasad-GC. [Data odczytu: czerwiec 2011].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171360839

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.