PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 51 Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw Mikrofirma 2010 | 479--486
Tytuł artykułu

Kodeks etyczny w przedsiębiorstwie jako element społecznej odpowiedzialności biznesu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Etical Codein Enterprises a Element of Corporate Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Potrzeba jasnego ustalenia, co jest dobre i jakie są właściwe wzorce zachowania, zawsze towarzyszyła człowiekowi. Nic więc dziwnego, że przeniosła się również na sferę gospodarowania. Etyka i moralność nie są wybiórcze - nie można żyć według zasad tylko w życiu osobistym, a już ignorować je w biznesowym. Nie jest również powiedziane, że etyka oznacza tylko dawanie i prowadzi do strat finansowych. Bardziej pożądaną postawą jest narzucenie sobie i otoczeniu reguł, według których prowadzący działalność będą konsekwentni i które, będąc jasne i wyraźne, ułatwią rozwiązywanie dylematów natury etycznej bez jakichkolwiek wątpliwości. Wdrożenie kodeksu etycznego postępowania może być pierwszym krokiem do poprawienia środowiska etycznego firmy, np. w postaci wdrożenia kompleksowego programu etycznego lub szerzej - systemu zapobiegania i wykrywania nadużyć gospodarczych(fragment tekstu)
EN
The article presents code of ethic as a important element of corporate social responsibility. It discuss examples of ethical programs by enterprises on polish market introduce.(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • M. Król, A. Winnicka-Wejs, Społecznie odpowiedzialne inwestowanie w kapitał ludzki. Przedsiębiorstwo w warunkach kryzysu, red. J. Birliński, R. Płoska, Fundacja Rozwoju Uniwersytety Gdańskiego, Sopot 2009
  • Z. Bierzański, Chciwośc, kryzys i kodeksy etyczne, "Businessman.pl" 2009, nr 4
  • M. Rybak, Standardy społecznej odpowiedzialności w sferze zasobów ludzkich, w: Standardy europejskie w zarządzaniu zasobami ludzkimi, red. M. Juchniewicz, Poltex, Warszawa 2004
  • M. Bąk, P. Kulawczuk, Społeczna odpowiedzialność biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach, Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Społecznym, Warszawa 2008
  • W. Gacparski, Kodeksy etyczne: ich projektowanie, wprowadzania i stosowanie (na wybranym przykładzie), "Annales" 2000, t. 3
  • W. Gasparski, A. Lewicka-Strzałecka, B. Rok, G. Skulczewski, Etyka biznesu w zastosowaniach praktycznych: inicjatywy, programy, kodeksy, Centrum Etyki Biznesu IFiS PAN & Wpisz, Warszawa 2002
  • K. Blanchard, N.V. Peale, Siła etycznego zarządzania, William Morrow and Company, Nowy Jork 1988
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361353

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.