PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne. Strategiczne aspekty rozwoju potencjału turystycznego | 71--81
Tytuł artykułu

Kreowanie wizerunku marki miasta na arenie międzynarodowej w kontekście nowej strategii marki miasta Poznania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Creating City Brand Image on International Arena in the Context of New Poznan Brand Strategy
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dzisiejszym zglobalizowanym, pełnym wzajemnych powiązań i zależności świecie, aglomeracje stają przed wyzwaniem sprostania konkurencji innych podobnych miejsc w walce o swój udział w pozyskiwaniu światowych konsumentów, przedsiębiorców, inwestorów i turystów. Zdaniem Simona Anholta, jednego z najwybitniejszych specjalistów ds. kreowania wizerunków krajów i miast na arenie międzynarodowej, w świadomości przeciętnego człowieka, który nie odwiedził konkretnego miasta i nie ma wystarczających powodów, by wiedzieć o nim dostatecznie dużo, jest ono zbiorem pewnych właściwości, atrybutów, pewnego rodzaju obietnicy, jakiegoś rodzaju historii. I taka właśnie - jak to nazywa Anholt - "prosta narracja marki"2 może determinować decyzje o odwiedzeniu konkretnego miasta, kupnu jego produktów i usług, otworzeniu w nim nowego biznesu czy nawet o zamieszkaniu w nim. (fragment tekstu)
EN
In today's world which has being shaken by globalisation processes, world full of mutual connections and dependences, urban agglomerations are put to the test of defeating competition of similar places to gain over consumers, tourists, investors. This is just a brand - clear and unique - which creates the foundation to make a place desirable as a business location, tourist destination or place worth living for actual or potential inhabitants. Development of a brand strategy for a city should stress its very specific features to give the relevant and appealing promise to target audience. Basing on American sources material, article discusses ten principles for branding a city. In that context the new city brand strategy for Poznan is presented shortly. The new Poznan brand strategy links to such European metropolises patterns as Milan or Barcelona. Despite many negative emotions which are being aroused by new Poznan logotype in particular, one fact is unquestioned - the city put up very ambitious objective. This is an objective to become metropolis of European significance which is a counterpoint for Warsaw. (author's abstract)
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu
Bibliografia
  • The Anholt_GMI City Brand Index, Jak świat widzi swe miasta, "Place Branding" 2006, Vol. 2, No 1, s. 2.
  • Branding your city - Kształtowanie marki miasta, Prophet, CEOs for Cities, marzec 2006, s. 3, http://www.imp.org.pl/images/stories/branding_miejsc/branding%20your%20city%20- %20ceo.pdf.
  • W. Olins, O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004, s. 231-232.
  • S. Anholt, Tożsamość konkurencyjna. Nowe spojrzenie na markę, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2007.
  • Panorama on tourism, Eurostat Statistical Books, 2008, s. 47.
  • http://www.prophet.com.
  • http://www.marketing-news.pl/message.php?art=17034.
  • http://www.epoznan.pl/index.php?section=news&subsection=news&id=17003.
  • http://www.poznan.pl/mim/public/wiadmag/news.html?co=print&id=34834&instance= 1016&lang=pl.
  • http://iker.org.pl/153,%5BGlos-Wielkopolski--POLSKA%5D-Drzyj-Warszawo-przedmarka- Poznan.html?p=p_153.
  • Co ma gwiazdka do Poznania? http://www.mmpoznan.pl/4221/2009/4/3/co-magwiazdka- do-poznania?category=interwencje.
  • Marka Poznań. Start nowej ery, http://iker.org.pl/160,%5BGazeta-Wyborcza.- Poznan%5D-MARKA-POZNAN-START-NOWEJ-ERY.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361439

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.