PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 57 E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I | 375--385
Tytuł artykułu

Rozwój portali społecznościowych w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Development of Social Networking Websities in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przynależność do wirtualnych społeczności pozwala na swobodną wymianę zdań i opinii, dzięki czemu możliwe jest powstanie różnorodnych grup użytkowników posiadających wspólne zainteresowania. "Między podmiotami komunikującymi się ze sobą w sieci dochodzi do tworzenia pewnego rodzaju więzi. Jest to zjawisko charakterystyczne dla koncepcji tzw. społeczności wirtualnych. Koncepcja ta zakłada, że użytkownicy Internetu - konsumenci w coraz większym stopniu tworzyć będą wirtualne grupy, jednolite pod względem zainteresowań, potrzeb, stylów życia, niezależnie od miejsca gdzie się fizycznie znajdują".(fragment tekstu)
EN
The article presents the current list of most popular social network sites in Poland and their importance for the further development of virtual communication. It contains also some information regarding the contemporary portrait of the polish Internet user with a special focus on their aims and their net activity. The article shows also, to some extent, the social networking websites potential and the contemporary trends of their utilization(author's abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Błaszczak A., Docenić portale społecznościowe, "Rzeczpospolita" z dnia 16 lutego 2010 r.
  • Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2007 r.
  • Diagnoza społeczna 2009. Warunki i jakość życia Polaków, red. J. Czapiński, T. Panek, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2009 r.
  • "Dziennik" z dnia 12 marca 2009 r.
  • Gregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz - Łódź 2002 r.
  • http://pl.nielsen.com
  • http://wiadomosci.mediarun.pl
  • http://www.gazeta.pl
  • http://www.gazetaprawna.pl
  • http://www.internetstandard.pl
  • http://www.mediarun.pl
  • http://www.rp.pl
  • http://www.universalmccann.com.pl
  • Jaskowska B., Anno Domini 2009: serwisy społecznościowe i mikroblogi, Megapanel PBI/Gemius, http://www.internetstandard.pl
  • Korzystanie z Internetu, CBOS, Warszawa 2009, www.cbos.pl
  • Megapanel PBI/Gemius, Ranking najpopularniejszych serwisów, listopad 2009, http://www.internetstandard.pl
  • Podsumowanie 2009 roku: interactiv (część 1), http://www.internetstandard.pl
  • "Rzeczpospolita" z dnia 17 lutego 2010 r.
  • Świderek T., Serwisy społecznościowe napędzą mobilny Internet, "Gazeta Prawna" z dnia 16 lipca 2009 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361473

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.