PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 4 (21) | 42--51
Tytuł artykułu

Inflation in a Virtual Economy - a Real or Virtual Threat?

Warianty tytułu
Inflacja w wirtualnej gospodarce - realne czy wirtualne zagrożenie?
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Niniejszy artykuł stanowi próbę analizy tego, w jaki sposób i w jakich okolicznościach w wirtualnej gospodarce może się pojawić inflacja. Stanowi on również próbę odpowiedzi na pytanie, czy i w jaki sposób wirtualna inflacja może mieć związek z inflacją rejestrowaną w gospodarce rzeczywistej. Artykuł ma charakter koncepcyjny, ponieważ przy aktualnym stanie danych statystycznych pomiar efektów działania wirtualnych gospodarek nie jest prowadzony lub jest prowadzony w znikomym stopniu, co uniemożliwia dokonanie wiarygodnych obliczeń.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is an analysis of the way and circumstances under which inflation can occur in a virtual economy. It is also an attempt to answer the question whether, and in what way virtual inflation may be related to inflation in the real economy. The article is conceptual, because in the present state of statistical data the effects of virtual economies are not carried out, or are generated in a very small number, which makes it impossible to make reliable calculations.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
42--51
Opis fizyczny
Twórcy
  • Opole University
  • Opole University
Bibliografia
  • A Virtual Weimar: Hyperinflation in a Video Game World, http://mises.org/daily/6435/A-Virtual-Weimar-Hyperinflation-in-a-Video-Game-World (14.10.2013).
  • Castronova, E., Virtual worlds: A first-hand account of market and society on the cyberian frontier, [in:] K. Salen, E. Zimmerman (eds.), The Game Design Reader: A Rules of Play Anthology, The MIT Press, Cambridge 2006, pp. 814-863.
  • Lehdonvirta V., Ernkvist M., Knowledge Map of the Virtual Economy, The World Bank, Washington 2011.
  • Maciejasz-Świątkiewicz M., Musiał M., Makroekonomiczne aspekty funkcjonowania pieniądza wirtualnego, [in:] E. Bogacka-Kisiel (ed.), Pieniądz wirtualny i determinanty jego rozwoju w sferze ekonomii, finansów i prawa, Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2013.
  • Mishkin F., The Economics of Money, Banking and Financial Markets, Pearson, Boston 2007.
  • Monetary Inflation in MMORPGs, http://voices.yahoo.com/monetary-inflation-mmorpgs-11945205.html?cat=37 (14.10.2013).
  • Rocznik Statystyczny RP 2012, GUS Warszawa 2013.
  • Vincent D., China used prisoners in lucrative internet gaming work, "The Guardian", http://www.theguardian.com/world/2011/may/25/china-prisoners-internet-gaming-scam (8.10.2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361815

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.