PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 55 Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach | 59--68
Tytuł artykułu

Źródła przewagi konkurencyjnej mikroprzedsiębiorstw rodzinnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Sources of Competitive Advantage in Family Microenterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono wybrane przykłady badań firm rodzinnych zrealizowanych w Polsce w ostatnich latach. Autorki zaprezentowały własną metodykę badań wraz z analizą wyników obszarów zarządzania przeprowadzoną w 120 mikroprzedsiębiorstwach rodzinnych z rynku wielkopolskiego. Celem autorek było wskazanie na specyfikę działania takich "mikroorganizmów" rynkowych oraz identyfikacja cech podnoszących konkurencyjność takich przedsiębiorstw w warunkach kryzysowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents selected examples of research in the family business area which have been conducted in Poland during the last 5 years. The authors present own research methodology and the analysis of the research results conducted in 120 family microenterprises from Wielkopolska district. The aim of the authors was to identify the specificity of these microenterprises on the Polish market and to identify features which increase the competitiveness of such enterprises during the crisis.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Ł. Sułkowski, Organizacja a rodzina: więzi rodzinne w życiu gospodarczym, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie, Toruń 2004.
  • B. Bojewska, Istotne uwarunkowania działalności mikroprzedsiębiorstw, w: Uwarunkowania rozwoju mikro- i małych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 427, Ekonomiczne Problemy Usług nr 2, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 59.
  • K. Safin, Przedsiębiorstwa rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2007.
  • A. Winnicka-Popczyk, Stosunek do ryzyka a sposób finansowania strategii wzrostu w firmach rodzinnych, w: Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro- i małych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 540, Ekonomiczne Problemy Usług nr 34, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009, s. 140.
  • J. Jeżak, W. Popczyk, A. Winnicka-Popczyk, Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Wyd. Difin, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361839

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.