PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Regionalne aspekty rozwoju potencjału turystycznego | 227--238
Tytuł artykułu

Rola informacji turystycznej w kształtowaniu potencjału turystycznego na przykładzie gmin województwa zachodniopomorskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Meaning of Tourist Information in Tourist Potential Forming on the Example of West-Pomeranian Voivodeship's Municipalities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Informacja turystyczna jest istotnym elementem sfery obsługi ruchu turystycznego. Jej zadaniem jest przede wszystkim oddziaływanie na ruch przyjazdowy. Szczególna rola tej formy obsługi ruchu turystycznego przejawia się w dwóch wymiarach:  łączy wiele elementów struktury oferty turystycznej w destynacji, ułatwiając turystom uzyskanie wiedzy o strukturze produktu turystycznego: walorach i atrakcjach turystycznych, infrastrukturze turystycznej i usługach świadczonych przez podmioty bezpośredniej i pośredniej gospodarki turystycznej;  łączy działania podmiotów komercyjnych (przedsiębiorców turystycznych), jak i działających na zasadach non profit (jednostek samorządu terytorialnego i organizacji turystycznych). (fragment tekstu)
EN
The article presents theoretical issues related to the tourist information and tourist potential. There was indicated the position of tourist information in the entirety of elements of tourist potential. The exemplary results, illustrating relations between tourist potential development and tourist information, were presented on the example of primal researches led in the West-Pomeranian Voivodeship's municipalities. The aim of the article is presentation of issues of tourist information (traditional and electronic) system operation in West-Pomeranian Voivodeship. Particular attention was paid to the activities taken up at the tourist movement service points, namely on the municipal level. There was also pointed out an influence of mentioned activities on the tourist potential of region. (fragment of text)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Turystyka, red. W. Kurek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 181.
  • Obsługa ruchu turystycznego, red. B. Meyer, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008, s. 97.
  • R. Ziółkowski, Zarządzanie informacją w regionie turystycznym, Wydawnictwo Politechniki Białostockiej, Białystok 2007, s. 41-42.
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005.
  • P. Gryszel, Propozycja systemu kategoryzacji i rekomendacji punktów informacji turystycznej, Ekonomiczne Problemy Turystyki nr 7, Informacja turystyczna, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 121-129.
  • J. Merski, Informacja turystyczna, Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, Warszawa 2002, s. 86-87.
  • W.W. Gaworecki, Turystyka, PWE, Warszawa 2007, s. 275.
  • P. Kotler, J. Bowen, J. Makens, Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall, NJ 2006, s. 683.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361867

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.