PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 55 Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach | 153--163
Tytuł artykułu

Intensywność konkurencji na rynku prasy codziennej w ocenach wydawców

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Intensity of the Competition on the Daily Press Market in Opinion of the Publishers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wyniki badań własnych autora przeprowadzonych wśród wydawców prasy określające poziom intensywności konkurencji na rynku ogólnopolskiej prasy codziennej. Na wstępie przedstawiono rezultaty badań dotyczące intensywności konkurencji na tym rynku, w podziale na rywalizację wewnątrz sektora z uwzględnieniem koncepcji "5 sił" Portera oraz konkurencję ze strony produktów substytucyjnych. Zaprezentowano także najczęściej stosowane działania wskazane przez wydawców, jak również dokonano charakterystyki poszczególnych działań, których celem jest umocnienie pozycji konkurencyjnej. Zaprezentowano również najistotniejsze działania promocyjne wykorzystywane przez wydawców prasy codziennej. W zakończeniu artykułu przedstawiono szanse i zagrożenia wpływające na dalsze efektywne funkcjonowanie podmiotów na rynku prasowym.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the author's own research. The research was conducted among the publishers of the daily press to determinate the intensity of competition level of the Polish daily press market. At the beginning the author presented the research results regarding intensity of competition on this market, concerning the division of rivalry inside sector (conception of Porter's five forces) and competition of the substitute products. The author also presents the most used activities of the publishers and the characteristic of each activity, which object is to consolidate the competition position. The paper presents as well the most important promotion activities used by the publishers of daily press. In conclusion of the paper the opportunities and threats which influence the further effective functioning subject on the press market are mentioned.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Z. Bajka, Rynek mediów w Polsce, w: Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Wyd. Oficyna Cracovia, Kraków 1996.
  • T. Kowalski, B. Jung, Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
  • Media, komunikacja, biznes elektroniczny, red. B. Jung, Difin, Warszawa 2001.
  • T. Kowalski, Media i pieniądze. Ekonomiczne aspekty działalności środków komunikowania masowego, Przedsiębiorstwo Handlowe TEX, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361869

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.