PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Regionalne aspekty rozwoju potencjału turystycznego | 247--257
Tytuł artykułu

Szlak zabytków techniki województwa śląskiego przykładem kreowania nowego wizerunku i marki poprzemysłowych regionów turystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Route of Monuments of Technology, In Silesian District Example of Creation of New Image and Brand of Postindustrial Touristic Regions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie postępującej globalizacji, powszechnego dostępu do usług turystycznych i rosnącej pozycji turystyki w sektorze gospodarki kompleksowy rozwój turystyki regionalnej to zadanie istotne nie tylko ze względu na aspekt ekonomiczny, ale również, a może przede wszystkim, na wykreowanie produktu turystycznego oraz atrakcyjnej i dobrze kojarzonej marki regionu. Promocja regionów, marketing miejsc i tworzenie marki w turystyce stały się dziś niezwykle istotnymi działaniami, wymagającymi kompleksowego podejścia. Starannie przemyślany rozwój jest ważny z punktu widzenia władz samorządowych, odpowiedzialnych za kreowanie pozytywnego wizerunku i tworzenie nowych markowych produktów turystycznych. Aby osiągnąć ten cel, konieczne jest wykorzystanie wszystkich walorów i zasobów, jakie posiada region, z uwzględnieniem tych czynników, które wynikają z uwarunkowań zewnętrznych oraz z charakterystycznej specyfiki danego obszaru. (fragment tekstu)
EN
Brand product is one of the important elements that shape the activities of regional actors in shaping the image of today's competitive market. In Silesia there was a consistent program taken to improve the image of the region, using its potential created branded tourist product. "The Route of Monuments of Technology, in Silesian District" has become the cornerstone of regional promotional strategy, which will benefit all stakeholders and the environment. With such a strategy it is likely for Silesia to be the model for other regions and post industrial tourism can have a positive impact on the contemporary image, and regional economic development. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych, Katowice
  • Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych, Katowice
Bibliografia
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny albo jak organizować poznawanie świata, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002, s. 31.
  • K.F. Ferner, Jak funkcjonuje marketing w turystyce? Unique Selling Proposition, Wiedeń 1999, s. 58.
  • E. Wysocka, Turystyka jako czynnik podnoszenia atrakcyjności i konkurencyjności regionu, "Burmistrz i jego praca" 2006, nr 5, s. 19.
  • A. Panasiuk, Założenia koncepcji marki turystycznej, "Marketing i Rynek" 2004, nr 8, s. 34.
  • Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994, s. 410.
  • A. Panasiuk, Marka turystyczna. Założenia metodyczne, [w:] Markowe produkty turystyczne, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2004, s. 123.
  • A. Nitkiewicz-Jankowska, Turystyka przemysłowa wizytówką Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, Prace Instytutu Górnictwa Politechniki Wrocławskiej nr 117, Wrocław 2006.
  • M. Lamparska-Wieland, Turystyka na terenach postindustrialnych na górnym Śląsku i w Zagłębiu Ruhry, [w:] Geograficzne, społeczne i ekonomiczne aspekty turystyki. Studia nad turystyką. Prace Geograficzne i Regionalne, red. W. Kurek, R. Faracik, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2007, s. 117-124.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361895

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.