PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 55 Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach | 285--295
Tytuł artykułu

Percepcja działalności organizacji non-profit a religijność otoczenia - rekomendacje dla komunikacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Perception of Non-Profit Organizations` Activity vs. Religiousness - Recommendations for Communication
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule rozważaniom poddano nastawienie ludzi religijnych do działalności organizacji niekomercyjnych. Z przeprowadzonej analizy wynika, że osoby związane z jakimś Kościołem są mniej zainteresowane przekazami medialnymi, ale za to są bardziej skupione na swojej grupie i stąd są trudniejszym odbiorcą komunikacji. Wydaje się, że aby zwiększyć jej skuteczność, należałoby uwzględnić wartości i postawy przyjmowane w danej społeczności, a ponadto zaplanować inne niż masowe sposoby dotarcia do rynku. Wiedza o duchowych aspektach życia społecznego staje się tym bardziej ważna, im większy obszar obejmuje działalność podmiotu i zdecydowanie przybiera na znaczeniu w przypadku aktywności międzynarodowej. Artykuł ma charakter empiryczno-teoretyczny, zawiera bowiem analizę danych z badania ankietowego wspartą teoretycznymi komentarzami dotyczącymi religijności i percepcji.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses approach of religious people to non-profit organizations` activity. From conducted analysis flows the conclusion that people connected with churches are less interested in mass communication and instead of this are more focused on their group, that's why they are more complicated receivers of communication. It seems that to strengthen effectiveness of interaction one ought to take into account values and mindsets taken by given society and, besides, plan other than mass ways of reaching market. Knowledge about spiritual aspects of social life becomes the more important the widest area given organization's activity covers and definitely grows in importance in case of international activity. The paper has empiric-theoretical character, as includes data analysis from questionnaire survey supported by theoretical comments on religiousness and perception.(original abstract)
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • A. Kłoskowska, Kultura masowa, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • R. Linton, The cultural background of personality, "Psychoanalytic Review" 1945, nr 33, s. 384-385.
  • K. Armstrong, Historia Boga w judaizmie, chrześcijaństwie i islamie, Wyd. Świat Książki, Warszawa 1996.
  • L. Garbarski, Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 2001.
  • N. Delener, Religious Contrasts in Consumer Decision Behaviour Patterns: Their Dimensions and Marketing Implications, "European Journal of Marketing" 1994, nr 28, s. 36-53.
  • H. Beckwith, Sprzedawanie niewidzialnego, Wyd. Helion, Gliwice 2006.
  • A. Baczko, A. Ogrocka, Wolontariat, filantropia i 1% - raport z badań 2007, Stowarzyszenie Klon/Jawor, Warszawa 2008.
  • A. Maslow, Motywacja i osobowość, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 260-261.
  • M. Szymańska, Reklamy dobrze nagłośnione, "Brief" 2010, nr 2, s. 20-21.
  • B. Rocchi, G. Stefani, Consumers' perception of wine packaging: a case study, "International Journal of Wine Marketing" 2006, nr 18, s. 33-44.
  • M. Holmlund, T. Strandvik, Perception configurations in business relationships, "Management Decision" 1999, nr 37, s. 686-696.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361921

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.