PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 34 T.2 Zarządzanie i marketing - tom 2 | 9--24
Tytuł artykułu

Alianse strategiczne jako źródło przewagi konkurencyjnej organizacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategic Alliances as a Source of Competitive Advantage of the Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia zagadnienie aliansów strategicznych. Opisuje, czym są alianse i jakie są ich rodzaje. Zwraca uwagę na powody zawierania aliansów przez współczesne organizacje. Wyjaśnia, dlaczego zawieranie aliansów strategicznych jest źródłem przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
EN
This article presents issues of strategic alliances. It describes what alliances are and types of alliances. Article discusses reasons for creating alliances by today's organizations and explains why the formation of alliances is a source of competitive advantage of the organization. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Agrote L., Denomme C., Fuchs E., Learning Across Boundaries: The Effect of Geographic Distribution, w: Handbook of Organizational Learning and Knowledge Management, John Wiley and Sons, Ltd, Southern Gate, Chichester, West Sussex 2011.
  • Barczak B., Sieci aliansów jako nowa forma współpracy przedsiębiorstw, w: Wyzwania restrukturyzacyjne w obliczu globalnego kryzysu gospodarczego, red. R. Borowiecki, A. Jaki, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2009.
  • Beliczyński J., Dywersyfikacja, integracja i rozwój przedsiębiorstw radiowych w Polsce, w: Dylematy współczesnych przedsiębiorstw w procesie restrukturyzacji. Dywersyfkacja - integracja - rozwój, red. R. Borowiecki, A. Jaki, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2011.
  • Bengsson M., Kock S., Coopetition in Business Networks - Cooperate and Compete Simultaneously, "Industrial Marketing Management" 2000, No. 29.
  • Cygler J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa 2002.
  • Drewniak R., Rozwój przedsiębiorstwa poprzez alians strategiczny. Cele i uwarunkowania w praktyce polskiej, TNOiK, Toruń 2004.
  • Drucker P., The New Organization, "Harvard Business Review" 1998, No. 1-2.
  • Dudek-Chwistecka H., Sroka W., Alianse strategiczne - problemy teorii i dylematy praktyki, Wyd. WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2008.
  • Garette B., Dussauge P., Strategie aliansów na rynku, Poltext, Warszawa 1996.
  • Harrigan K., Managing Joint-Ventures. Part I, "Management Review" 1987, February.
  • Kaczmarek B., Glinkowska B., Tworzenie grup kapitałowych i aliansów strategicznych, Wyd. UŁ, Łódź 2012.
  • Lisý J., Economic Growth in New (Knowledge-Based) Economy, w: Global and Regional Challenges of the 21st Century Economy, red. R. Borowiecki, A. Jaki, Cracow University of Economics, Cracow 2011.
  • Lizak P., Kształtowanie się aliansu strategicznego firm Nissan i Renault, w: Wpływ innowacyjności na rozwój przedsiębiorstw. Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego, Komisja Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego i Instytut Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Warszawa-Kraków 2012, nr 20.
  • Sroka W., Sieci aliansów. Poszukiwanie przewagi konkurencyjnej poprzez współpracę, PWE, Warszawa 2012.
  • Sznajder A., Alianse marketingowe na tle innych rodzajów aliansów, w: Alianse marketingowe. Partnerstwa przedsiębiorstw dla zwiększenia konkurencyjności, red. A. Sznajder, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.
  • www.wyborcza.biz/biznes/1,100969,13870964,bogdanka_i_gdf_suez_chca_wspolpracowac_ przy_budowie.html.
  • www.wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,14094231,%20pko_bp_nie_planuje_kolejnych_akwizycji_ w_polsce_stawia.html.
  • Yoshino M., Rangan U., Strategic Alliances. An Entrepreneurial Approach to Globalization, Harvard Business School Press, Boston 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361977

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.