PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 52 Potencjał turystyczny. Zagadnienia przestrzenne | 271--280
Tytuł artykułu

Rozwój produktów turystyki aktywnej województwa warmińsko- -mazurskiego jako przykład wykorzystania potencjału regionu

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Development of Active Tourism in Warmia and Mazury as an Example of the Potential of the Region
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Potencjał turystyczny jest określany jako zespół elementów środowiska przyrodniczego i antropogenicznego oraz działań człowieka, które mogą być wykorzystane dla uprawiania bądź zajmowania się turystyką. Potencjał turystyczny obejmuje więc wszelkie zasoby strukturalne i funkcjonalne warunkujące rozwój turystyki na określonym terenie. Elementy potencjału turystycznego to zasoby strukturalne (walory turystyczne, zagospodarowanie turystyczne, dostępność komunikacyjna) oraz zasoby funkcjonalne (ekonomiczne, polityczne, kulturowe, społecznodemograficzne, psychologiczne, technologiczne, ekologiczne)1. Szeroki zakres pojęcia "potencjału turystycznego" skłania do tego, aby analizując konkretny obszar, rozpatrywać go w zawężonym zakresie dla potrzeb konkretnego problemu lub kierunku rozwoju turystyki, np. turystyki aktywnej.(fragment tekstu)
EN
Particularly rich natural and cultural values of Warmia and Mazury, create ideal conditions for tourism development. Among the types of tourism, which heave particularly strong ties with the natural environment, we should point out the active tourism. Although this concept is quite wide, but nowadays often used, and it is determining the various forms of tourist and recreational activities. The warmińsko-mazurskie voievodeship has excellent conditions of the development of active tourism. It has become a priority in the records of strategic plans for tourism development, and consequently these plans are implemented as indicated by numerous examples.(author's abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny. Pomysł, organizacja, zarządzanie, PWE, Warszawa, 2005
  • K. Młynarczyk, Przyrodnicze uwarunkowania animacji turystyki aktywnej, "Nauka, Przyroda, Technologie", t. 2, z. 4, Poznań 2008
  • J.P. Piotrowski, B. Tekieli, W kręgu strategii krajowego produktu turystycznego Polski, w: Turystyka w gminie i powiecie, red. A. Gordon, Wyd. Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa 2003
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171361991

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.