PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Regionalne aspekty rozwoju potencjału turystycznego | 305--314
Tytuł artykułu

Festiwale jako sposób na tworzenie potencjału turystycznego miasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Festivals - a Way to Create Tourism Potential
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rosnące znaczenie festiwali na arenie wydarzeń kulturalnych nie pozostaje bez wpływu na rynek turystyczny. Korzyści, jakie z festiwali może czerpać turystyka, są wyjątkowe, należy tu między innymi wymienić: możliwość poszerzenia oferty produktów turystycznych, wydłużenie sezonu lub poszerzenie segmentu odbiorców. Festiwale umożliwiają publiczności spędzenie intensywnych i wyjątkowych chwil, dają możliwość spotkania z kulturą ludową, wysoką czy popularną, z artystami z różnych stron świata, ze szczególnym motywem lub formą sztuki. Festiwale wraz z innymi wyjątkowymi wydarzeniami są jednym z głównych czynników przyciągających turystów w określone miejsce i mogą mieć decydujące znaczenie przy wyborze celu podróży turystycznej. (fragment tekstu)
EN
The article concentrates on event tourism, especially festivals as possible means to create the tourism potential of a city. Basing on literature and research the phenomenon of festivals is analysed toward possible use of this form of cultural tourism in creating tourism attractiveness of a destination. The example of two festivals is brought to show practical implications that concern possible strategies and management issues for cities to develop a tourism potential based on festival tourism. (fragment of text)
Słowa kluczowe
PL
EN
Tourism   City  
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku
Bibliografia
  • C. Barker, Studia kulturowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005, s. 408.
  • D. Getz, Event tourism: Definition, evolution and research, "Tourism Management" 2008, nr 29, s. 403-428.
  • R. Stokes, Tourism strategy making: Insights to the events tourism domain, "Tourism Management" 2008, nr 29, s. 252-262.
  • K. Buczkowska, Turystyka kulturowa. Przewodnik metodyczny, Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego w Poznaniu, Poznań 2008, s. 46.
  • W. Kopaliński, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Świat Książki, Warszawa 1999.
  • L. Puczkó, T. Rátz, The Budapest Spring Festival: a Festival for Hungarians?, [w:] Cultural Attractions and European Tourism, red. G. Richards, CAB International, 2001, s. 199-214.
  • N. Arnold, Festival Tourism: Recognizing the Challenges; Linking Multiple Pathways between Global Villages of the New Century, [w:] Tourism in the 21st Century. Reflections on experience, red. B. Faulkner, G. Moscardo, E. Laws, Continuum, New York 2000, s. 130-162.
  • L. Puczkó, T. Rátz, The Budapest Spring Festival: a Festival for Hungarians?, [w:] Cultural Attractions and European Tourism, red. G. Richards, CAB International, 2001, s. 199-214.
  • J. Gołębiewska, Uczestnictwo w kulturze a rozwój turystyki kulturowej, [w:] Komercjalizm turystyki kulturowej, red. M.K. Leniartek, WSZ "Edukacja", Wrocław 2008, s. 347-353.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362095

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.