PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 52 Potencjał turystyczny. Zagadnienia przestrzenne | 391--400
Tytuł artykułu

Rola kuchni regionalnych w kreowaniu lokalnego produktu turystycznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Regional Cuisine in the Creation of the Local Tourism Product
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wykorzystanie regionalnych kuchni w turystyce i stworzenie z nich produktu turystycznego nie jest zjawiskiem nowym. Z powodzeniem stosują to Francuzi, Włosi, a nawet Węgrzy czy Niemcy. Poprzez utożsamienie konkretnej potrawy z danym miejscem można wśród turystów i odwiedzających spowodować zainteresowanie danym regionem, zachęcić do ponowienia przyjazdu, a nade wszystko w sposób przyjemny spędzić czas wolny. Czynność jedzenia może być prostym zaspokojeniem potrzeb fizjologicznych człowieka. Jednak można potraktować ją również jako zaproszenie do spędzenia przyjemnego odpoczynku w gronie rodziny, przyjaciół, znajomych, poznania kultury regionu czy nabycia nowych umiejętności kulinarnych. Doznania kulinarne są jednym z przeżyć, które pozostają w nas po powrocie z podróży. Są też indywidualnym wspomnieniem towarzyszącym nam już od czasów dzieciństwa. Są tym, co zakodowane pozytywnie będzie skłaniało nas do poszukiwania i odkrywania na nowo zapamiętanych smaków i zapachów. Turyści, przebywając poza miejscem stałego zamieszkania, korzystają z placówek gastronomicznych. Mogą to być placówki stanowiące element obiektu hotelowego, motelowego czy pensjonatu, ale też często samodzielne placówki typu bary, karczmy, gospody itp. Usługa gastronomiczna w polskim prawie nie jest zdefiniowana1. Sektor ten jest bardzo zróżnicowany zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym.(fragment tekstu)
EN
The article discusses the importance of regional cuisine as a tourism product implemented by the local gastronomy. It is based on rural entrepreneurship Agrinpol and the European Network of Regional Culinary Heritage. It analyses both gastronomic offer available in the test sites as well as the interior space and extra features associated with the culture of the region expressed by local folk events, festivals and meetings with craftsmen.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • J. Sala, Marketing w gastronomii, PWE, Warszawa 2004
  • J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2002
  • J. Łozińskiego, Od karczmy do kawiarni, w: Wokół stołu i kuchni, Wyd. Tentem, Warszawa 1994
  • B. Baranowski, Polska Karczma. Restauracja. Kawiarnia, Wyd. Ossolińskich, Warszawa 1979
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362115

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.