PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 63 | 195--208
Tytuł artykułu

Kultura przedsiębiorstwa a odczucie bezpieczeństwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Company Culture and the Sense of Safety
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono pojęcie, poziomy i funkcje kultury. W rozważaniach skon-centrowano się na kulturze przedsiębiorstwa i zwrócono uwagę na przesłanki poczucia bezpieczeństwa. Studium przypadku objęło diagnozę kultury organizacyjnej w małym przedsiębiorstwie usługowym. Badania przeprowadzono z wykorzystaniem modelu wartości konkurujących Quinna i Camerona i z użyciem kwestionariusza OCAI w aspekcie gotowości do zmian i poczucia bezpieczeństwa pracowników. Metoda umożliwia usystematyzowanie i interpretację szeregu zjawisk występujących w organizacji i ich konfrontację z oczekiwaniami pracowników. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper deals with the interpretation of culture, its levels and functions. The discussion focuses on company culture and the premises of the sense of safety. The case study covers the diagnosis of organizational culture in a small service business and is performed with the use of Competing Values Framework formulated by Cameron and Quinn. This method allows for systematizing and interpreting a number of phenomena appearing in an organization and then correlates them with personnel expectations. Results of research with the OCAI method in a company make it possible to make conclusions about the existing state and preferable ways of changes that will be acceptable by the personnel in the aspect of sense of safety. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
195--208
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • [1] Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000.
  • [2] Klamut R., Bezpieczeństwo jako pojęcie psychologiczne, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, seria "Ekonomia i Nauki Humanistyczne", 2012, nr 19 (4), http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/21 (dostęp: 23.06.2014).
  • [3] Krupski R., Zarządzanie strategiczne. Koncepcje - metody, AE, Wrocław 2003.
  • [4] Quinn R.E., Cameron K.S., Kultura organizacyjna - diagnoza i zmiana, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  • [5] Stapley L.F., Ukryta dynamika, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2013.
  • [6] Wyrwicka M.K., Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie usługowym, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań 2010.
  • [7] Zbiegień-Maciąg L., Kultura w organizacji. Identyfikacja kultur znanych firm, PWN, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362191

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.