PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 378 Zrównoważony rozwój organizacji - aspekty społeczne | 243--251
Tytuł artykułu

RESPECT Index jako bodziec do społecznie odpowiedzialnego inwestowania w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
RESPECT Index as an Incentive to Socially Responsible Investing in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
RESPECT Index to pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej indeks spółek odpowiedzialnych. Zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 19 listopada 2009 roku. Z pewnością jest on obiecującym przykładem rosnącej popularności inwestowania zgodnego z wymogami społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym także częściowo ochrony środowiska. Artykuł ma przedstawić istotę polskiego indeksu społecznej odpowiedzialności.
EN
RESPECT Index is the first index of socially responsible companies in Central Eastern Europe. It debuted at Warsaw Stock Exchange on 19th of November 2009. For sure it is a promising example of the increasing popularity of investments in line with social responsibility requirements, including also environment protection. The article presents the concept of the Polish social responsibility index.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Aniszewska G., CSR a kultura organizacyjna, "Marketing i Rynek", nr 12, 2010, s. 2.
  • Bartkowiak G., Człowiek w pracy: od stresu do sukcesu w organizacji, PWE, Warszawa 2009.
  • Berłowski P., Strategiczna CSR, "Personel i Zarządzanie", nr 9, 2008, s. 47.
  • Borys G., Atrybuty społecznej odpowiedzialności spółek giełdowych objętych RESPECT Ratingiem, [w:] Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 193, Finanse i rachunkowość - teoria i praktyka, red. J. Adamek, Wrocław 2011, s. 147.
  • Durka E., Respect Index to wehikuł dla rozwoju CSR-u w Polsce, [w:] Raport 2009. Odpowiedzialny biznes w Polsce, red. N. Ćwik, J. Januszewska, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2010, s. 9.
  • Dziawgo L., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako czynnik konkurencyjny na współczesnym rynku kapitałowym, [w:] Zarządzanie finansami. Aktualne wyzwania teorii i praktyki, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 533, Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia nr 16, red. D. Zarzecki, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2009, s. 275.
  • Dziawgo L., W imię i dla środowiska, "Bank", nr 1, 2008, s. 38.
  • Dziawgo L., Zielony rynek finansowy. Ekologiczne ewolucje rynku finansowego, PWE, Warszawa 2010.
  • Freeman R.F., Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston 1984.
  • Kapralska Ł., Sponsoring - dowód odpowiedzialności społecznej czy sposób na kreowanie wizerunku, [w:] Prace Naukowe nr 5 (1205), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, red. Z. Pisz, M. Rojek-Nowosielska, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008, s. 204.
  • Milewski P., Ratingi w gospodarce rynkowej z uwzględnieniem ratingu ubezpieczeniowego, "Gazeta Ubezpieczeniowa", nr 9-10, 1999, s. 256.
  • Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych, Difin, Warszawa 2008.
  • Rok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2004, s. 12.
  • Szablewski A. (red.), Zmienność rynków a wartość przedsiębiorstw, Poltext, Warszawa 2010.
  • Zbiegień-Maciąg L., Etyka w zarządzaniu, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 1996.
  • http://odpowiedzialni.gpw.pl/.
  • http://odpowiedzialnybiznes.pl/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.