PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 53 Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Potencjał turystyki biznesowej | 695--706
Tytuł artykułu

Tworzenie produktu dla turystyki medycznej w Szczecinie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Product Creation for Szczecin's Medical Tourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Produkty turystyki medycznej stanowią duży potencjał nie tylko dla Szczecina, ale i całego regionu zachodniopomorskiego. Jednak szybko rosnąca w Europie i na świecie konkurencja w tej branży sprawia, iż jej powodzenie w przyszłości w znacznym stopniu zależy od opracowania i wdrożenia wspólnej strategii przez różne podmioty: turystyczne, medyczne i jednostki samorządu terytorialnego. Szczecin ma obecnie doskonałą okazję, aby wykorzystać swój potencjał, markę i położenie do rozwoju m.in. turystyki: kongresowej, medycznej, zakupowej czy sentymentalnej. Celem opracowania jest analiza uwarunkowań i możliwości rozwoju produktu turystyki medycznej w Szczecinie. (fragment tekstu)
EN
Dynamically developing medical tourism in Poland mainly relies on treatments offered by private non-public health care units. Private clinics and surgeries are really very successful, but they mainly work individually in isolation from public tourism organizations or municipality offices. Their individual marketing activities, however, lack strategy and consequence. The Szczecin Municipality disposes of many assets and also possesses a huge medical potential. The success of activities undertaken in the scope of strategic aims and tasks depends on rational exploitation of these assets and municipality's potential. Yet, for their implementation goodwill of many parties in such branches as: hotel and tourism industries, medical branch and subjects responsible for development and promotion of the city and municipality. Because only common undertakings can support Szczecin in gaining advantage and position of the leader in Europe not only in the branch of medical tourism. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • J. Goodrich, G. Goodrich, Health-Care Tourism, w: S. Medlik, Managing Tourism, wyd. Butterworth-Heinemann, Oxford 1991, s. 107.
  • P. Hunter-Jones, Managing Cancer: The role of Holiday taking, "Journal of Travel Medicine" 2003, nr 10, s. 170.
  • J. Henderson, Healthcare tourism In Southwest Asia, "Tourism Review International" 2004, nr 3-4, s. 113.
  • M.Z. Bookman, K.R. Bookman, Medical tourism in developing countries, Wyd. Palgrane Macmillian, New York 2007, s. 43.
  • M. Robinson, M. Novelli, Niche tourism: An Introduction, [w:] M. Novelli, Niche Tourism, Wyd. Elsevier Butterworth-Heinemann, Oxford 2004, s. 4-5.
  • M.M. Johanson, Health Wellness Focus Within Resort Hotels FIU, "Hospitality Review" 2004, nr 1, s. 25.
  • P. Maciejewicz, Cudzoziemcy przyjeżdżają do Polski po nowe ciało?, "Gazeta Wyborcza" z 8.10.2007, s. 7.
  • I. Bączek, Turystyka medyczna do Polski: w tej branży kryzysu nie będzie?, "Rynek Zdrowia" z 25.03.2009, s. 12.
  • I. Youngman, Medical tourism statistics: Why McKinsey has got it wrong- medical travel, www.imtjonline.com, 2.01.2010.
  • Ekonomika medycyny, red. J. Fedorowski, R. Niżankowski, Wyd. Lekarskie PZWL, Warszawa 2002, s. 55-57.
  • M. Mrozińska, Turystyka medyczna, "Marketing & More" 2008, nr 9 (16), s. 13.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362599

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.