PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | nr 14 | 67--76
Tytuł artykułu

Znaczenie innowacji w procesie internacjonalizacji działalności firm born globals

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Role of Innovations in Internationalisation Process of Born Globals
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Firmy born globals to podmioty zaliczane do kategorii małych i średnich przedsiębiorstw, które relatywnie szybko dokonują internacjonalizacji swojej działalności. W tym celu podmioty te poszukują sposobów na budowanie przewagi konkurencyjnej na globalnych rynkach. Jedną z dróg jest innowacyjność, która nie tylko umożliwia wejście na rynki zagraniczne, ale też pozwala budować swoją pozycję w kolejnych okresach. Należy podkreślić, że firmy born globals wykorzystują nie tylko innowacje produktowe, czy też procesowe, ale również sięgają po innowacje organizacyjne oraz marketingowe, jak na przykład LEDDEX i PGwear. (abstrakt oryginalny)
EN
Born globals are the entities in the category of small and medium-sized enterprises, which make relatively fast internationalization of their activities. Therefore, they are looking for some ways to build a competitive advantage in global markets. One of them is innovation, which not only allows to enter foreign markets, but also allows them to build their position in subsequent period. It should be emphasized that born globals use not only product or process innovations but also reach for organizational and marketing innovations, like LEDDEX and PGwear. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--76
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet w Białymstoku
autor
  • UAB Lemastija
Bibliografia
  • Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2010.
  • Falay Z., Salimaki M., Ainamo A., Gabrielsson M., Design-intensive born globals, a multiple case study of marketing management, "Journal of Marketing Management" 2007, nr 23.
  • Gabrielsson M., Branding strategies of Born Globals, "Journal of International Entrepreneurship" 2005, nr 3.
  • Jasiński A.H., Innowacyjność w gospodarce polskiej. Modele, bariery, instrumenty wsparcia, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014.
  • Kłos Z., Innowacyjność i przedsiębiorczość innowacyjna, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2012.
  • Loustarinen R., Gabrielsson M., Globalization and marketing strategies of born globals in SMOPEC`s, "Thunderbird International Business Review" 2006, nr 48.
  • Thai M.T.T., Chong L.C., Born-global: The case of fout Vietnamese SME`s, "Journal of International Enterpeneurship" 2008 nr 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362657

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.