Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Online Communities - A Challenge Or Oportunity?
Języki publikacji
Abstrakty
Dzięki ogólnoświatowemu zasięgowi i niskim kosztom wejścia dla zainteresowanych podmiotów Internet stał się doskonałym narzędziem dystrybucji dóbr możliwych do zapisania w postaci ciągu danych. Wśród dóbr tych wyróżnić można przejawy twórczości intelektualnej (w tym artystycznej), a także produkty i usługi niemające fizycznej postaci: bilety, rezerwacje, usługi świadczone na odległość. Internet stał się narzędziem pośrednictwa między różnymi uczestnikami rynków i dzięki niemu zmieniły się metody budowania relacji między organizacjami (B2B), organizacjami i ich klientami (B2C) oraz pomiędzy konsumentami (C2C). Dostępność, zasięg, pojemność i inne cechy Internetu nie pozostają bez wpływu na organizacje, ich zachowania oraz relacje z klientami. W ostatnich latach XX wieku i na początku XXI wieku fenomenem stały się społeczności internetowe, z których korzyści mogą czerpać zarówno przedsiębiorstwa, jak i ich klienci, co nie pozostaje bez wpływu na wzajemne relacje i możliwości działania obu stron. (fragment tekstu)
This article aims to show that online communities can be both an opportunity and a threat to businesses. The article focuses on three Internet forums, two belonging to the banks (ING and mBank) and one built by the bank's customers. One of the conclusions is that in building a community the number of customers does not master, because more important is a sense of connection with brand and/or the community. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
243--251
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
- Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Dąbrowski J., Społeczność internetowa jako organizacja oparta na wiedzy, [w:] Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, w druku.
- http://finanse.wp.pl/kat,7060,title,mBank-liczy-ze-2010-r-przyniesie-zdecydowanawieksza- sprzedaz-wywiad,wid,11744629,wiadomosc.html z dnia 2009-12-29.
- http://media.ing.pl/pr/123905/ing-udostepnia-nowy-kanal-komunikacji-dlaklientow? changeLocale=PL z dnia 2009-12-29.
- http://media.ingbank.pl/pr/158281/do-ing-banku-slaskiego-z-oszczednosciami-alei- po-kredyty-wyniki-po-czterech-kwartalach-2009 z dnia 2010-02-23.
- http://mstop.pl/mbank-multibank-problem z dnia 2010-01-31.
- http://mstop.pl/w-mediach/ z dnia 2009-12-29.
- http://nabiciwmbank.pl/index.php?action=stats
- http://serwery.computerworld.pl/news/3325/mBank.pierwsze.urodziny.html z dnia 2009-12-28.
- http://www.mbank.pl z dnia 2009-12-29.
- http://www.mbank.pl/blog z dnia 2009-12-29.
- http://www.mbank.pl/forum z dnia 2009-12-29.
- Kacprzak-Choińska A., Społeczności wirtualne a komunikacja marketingowa przedsiębiorstw, [w:] G. Rosa, A. Smalec, Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2009.
- Laudon K.C., Traver C.G., E-Commerce 2010, Pearson Education, Upper Sadle River, N.J., 2010.
- Podgórski M., Wirtualne społeczności i ich mieszkańcy. Próba e-tnografii, [w:] J. Kurczewski, E-seje z socjologii Internetu, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2006.
- Rheingold H., The virtual community, http://www.well.com/~hlr/vcbook z dnia 2010-01-27.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171362667