PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 2 | 3--15
Tytuł artykułu

Wpływ korporacji handlowych na polski rynek spożywczy

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Impact of Business Corporations on the Polish Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu była analiza przemian dokonujących się na rynku żywności w Polsce pod wpływem handlowych korporacji transnarodowych. Posiadane przez nie zasoby rzeczowe, finansowe i wiedzy umożliwiają im wywieranie coraz większego wpływu na innych uczestników rynku, a im samym na szybki rozwój. Jednak z uwagi na większą ich liczbę (mniejszą koncentrację) wpływ korporacji handlowych na polski rynek żywności w pierwszej dekadzie XXI wieku przebiegał nieco odmiennie niż w innych rozwiniętych krajach Europy.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper aimed at analysis of changes taking place in the food market in Poland under the influence of transnational business corporations. Their physical and financial assets, and knowledge enable them to exert an increasing influence on other market participants, and to develop rapidly. However, due to the large number of transnational corporations (lower concentration) their impact on the Polish food market in the first decade of the twenty-first century proceeded somewhat differently than in other developed countries in Europe.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
3--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej - PIB, Warszawa
Bibliografia
  • 1. Błaszczak A.: Marki własne zagarniają coraz większą część rynku. Rzeczpospolita 5-6.01.2015 Warszawa.
  • 2. Kłosiewicz-Górecka U.: Handel wewnętrzny w Polsce 2008-2012. Wyd. IBRKK, Warszawa 2012.
  • 3. Kłosiewicz-Górecka U.: Handel wewnętrzny w Polsce: rynek artykułów żywnościowych. Wyd. IBRKK, Warszawa 2013.
  • 4. Kłosiewicz-Górecka U.: Problemy zrównoważonego rozwoju różnych formatów handlu w Polsce. Ministerstwo Gospodarki 11.03.2013.
  • 5. Konior M.: Handel detaliczny na eurorynku - internacjonalizacja i koncentracja. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 776, 2013.
  • 6. Mazurkiewicz P.: Koniec ekspansji dyskontów w Polsce. Rzeczpospolita 9.01.2015.
  • 7. Rynek Wewnętrzny 2009-2013. GUS, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363173

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.