PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 57 E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I | 707--715
Tytuł artykułu

Zarys strategii wdrażania E-Learningu na Uniwersytecie Ekonomicznym We Wrocławiu w latach 2008-2009

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Strategy of E-Learning Implementation At the Wrocław University of Economics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój cyberprzestrzeni oraz technik przetwarzania informacji w tym obszarze dają wielkie, nieznane wcześniej możliwości w zakresie zjawiska znanego już od 300 lat - tzw. nauczania na odległość (ang. distance learning), a szczególnie w jego elektronicznej odmianie - w tzw. e-learningu (ang. electronic learning). Nauczanie na odległość występuje, gdy istnieje pewna odległość między nauczycielem a uczniem. Odległość ta może mieć wymiar geograficzny bądź czasowy, kiedy nauczyciel i uczeń wykonują swoje zadania niezależnie, kontaktując się ze sobą w razie wystąpienia określonych potrzeb. Reakcja drugiej strony może być natychmiastowa, mowa jest wówczas o trybie synchronicznym, bądź opóźniona w czasie - tryb asynchroniczny. W niniejszym artykule przedstawiono historyczny rozwój koncepcji nauczania na odległość oraz najważniejsze założenia strategii wdrażania e-learningu na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu (UEW). Analizowany okres obejmuje lata 2008-2009, kiedy to podjęto decyzję o uruchomieniu tej formy nauczania na UEW, opracowano strategię oraz wdrożono jej najważniejsze założenia. (fragment tekstu)
EN
The origin of distance learning dates back to the year 1700. Starting with correspondence teaching in the USA through TV courses in Australia to the most recent concept of electronic learning, it has always been considered a highly sophisticated form of education. The Wroclaw University of Economics began to introduce e-learning in early 2008. The most important part of the strategy was the identification of thematic areas which compose this advanced form of education. Another challenge was to change the mentality of the teaching staff. Nearly two years of enormous collective effort brought about significant results in this important domain. (fragment of text)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Edukacja na odległość - odrobina historii, "Wirtualna Edukacja - czasopismo elektroniczne", http://lttf.ieee.org/we/002.html, 21 stycznia 2010.
  • Historia e-edukacji, portal Poland Development Gateway. http://www.pldg.pl/ pldg, 19 stycznia 2010.
  • Sangi N., Karamat P., Global Influences of the Networked Environmental Distance Education, [w:] "Global Influences - The Networked Environment", red. J. Zhu, IIM Association, 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363233

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.