PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II | 463--471
Tytuł artykułu

Zmiany w modelach biznesowych przedsiębiorstw internetowych oferujących treści i usługi klientom indywidualnym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Changes in Business Models of Internet Content and Service Providers that Target Individual Consumers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawione w artykule trendy i przykłady wydają się dość jednoznacznie wskazywać, że model biznesu reklamowego, stosowany przez przedsiębiorstwa internetowe, które kierują swoją ofertę do nabywcy indywidualnego, okazuje się coraz trudniejszy do wykorzystania. Powoduje to przechodzenie podmiotów do modeli, które w artykule zostały nazwane hybrydowymi, polegającymi na oferowaniu części treści w modelu reklamowym, a części w modelu odpłatnym. Główną zaletą takiego rozwiązania jest z jednej strony przyciąganie dużej liczby użytkowników poprzez bezpłatny content, z drugiej strony możliwość uzyskania przychodów z contentu odpłatnego. Główną trudnością w takim modelu jest taki podział treści na bezpłatne i odpłatne, by wspomniane zalety mogły być realizowane.(fragment tekstu)
EN
The paper considers issues of changing business models by internet content and service providers that target individual consumers. What has become a visible trend for these entities is shifting from advertisements based models into partially or fully paid for content and services models.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Afuah A., Tucci Ch. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Kraków 2003.
  • Bishop B.: Marketing globalny ery cyfrowej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  • Cialdini R.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1996.
  • Frąckiewicz E.: Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Gracz L.: Użycie SEM (Search Engine Marketing) w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Zeszyty Naukowe US Ekonomiczne Problemy Usług nr 12, Marketing Przyszłości: Trendy, Strategie, Instrumenty, W kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wyd. Nauk. US, Szczecin 2007.
  • Hartman A., Sifons J., Kador J., E-biznes, strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Liber, Warszawa 2001.
  • Lem S.: Bomba megabitowa, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1999.
  • Nojszewski D.: Przegląd modeli e-biznesowych (cz. II), E-mentor, nr 2.2007.
  • Wang S., Senaraport K.: "Deep Dive Into YouTube: Q1'09 Preview", Raport Credit Suisse, kwiecień 2009.
  • http://www.authorstream.com/Presentation/symetria-48362-modele-biznesoweinternecie- science-technology-ppt-powerpoint/.
  • http://digitalenterprise.org/models/models.html.
  • http://www.rp.pl/.
  • http://wyborcza.pl/.
  • http://www.rp.pl/temat/204584.html.
  • http://www.aidapolska.pl/rynek-reklamy-internetowej.php.
  • http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3669568.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171363269

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.