Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
The Analysis of Culture Needs on the Example of Survey Research in Theatres of Szczecin
Języki publikacji
Abstrakty
Kultura jest jednym z aspektów funkcjonowania człowieka, z nią wiążą się zachowania konsumentów. Potrzeby kulturowe są nieodłącznym elementem każdej kultury. Głównym celem badania było poznanie potrzeb i preferencji konsumentów, aby dostosować do nich ofertę. Badanie obejmowało zagadnienia dotyczące sposobu spędzania wolnego czasu, częstotliwości uczęszczania do teatrów, preferowania konkretnych scen, sposobów pozyskiwania biletów, najbardziej cenionych w teatrze kategorii, czynników wyboru spektaklu, czynników sprzyjających i utrudniających korzystanie z oferty teatrów, źródeł informacji o przedstawieniach. Na przykładzie badań przeprowadzonych w szczecińskich teatrach na próbie pilotażowej można zauważyć, że wraz z wykształceniem, zajmowaną pozycją w społeczeństwie, sytuacją materialną świadomość potrzeby korzystania z oferty kulturalnej rośnie.(fragment tekstu)
The paper presents the essence of rendering cultural services on the example of survey research conducted in theatres of Szczecin. It should be noticed that the awareness of the need for using cultural services is positively correlated with education, social status and household income. Each man possesses a certain pattern of thinking, feeling and behaving that have been learned in the life time. The important role in this pattern plays using cultural services offer. (original abstract)
Rocznik
Strony
165--174
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
- Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364011