PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 6 | 19--28
Tytuł artykułu

The Traditional and Modern System of Servicing Service Customers

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tradycyjny a nowoczesny system obsługi nabywców usług
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule przedstawiono zmiany w systemach obsługi klienta, które mają miejsce w ostatnich latach. Używając podstawowych elementów obsługi klienta jako punktu wyjścia, zostały zaprezentowane wybrane kierunki nowoczesnej obsługi klienta. Szczególną uwagę poświęcono systemom CRM, które wymagają dwóch podstawowych zmian w filozofii działania przedsiębiorstwa: odejścia od produktu do kwalifikacji oraz odejścia od skupiania się na pojedynczych transakcjach na rzecz budowania relacji z klientem.(abstrakt autora)
EN
A service is directly related in time with its rendering process and the person rendering it. Thus there is a little probability of unification of quality standards of a service process. In the same time the customers taking part in the service process can shape the purchased service on their own, so they have a chance to receive a product fitting their preferences to a maximum extend, as they become a part of the service by active participation in the process. The customers can choose: offers, firms, people they want to have contact with. On the other hand the service providers, especially those persons that are in direct contact with a customer, become, by their work, the part of the service in the final shape of the process. The difficulty in describing and clearly presenting the concept of the whole process of service rendering is a very important barrier for actions aiming at creation of proper service process and at improving the quality of current offer. The key to solve this problem is a service provider's ability to objectively describe the process and present it in such a way: employee,tomers and managers: know what the essence of the service is, understand their role in the rendering process and know all the stages and service functions(fragment of text)
Twórcy
  • Uniewrsytet Szczeciński
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Marketing usług, ed. A. Styś, PWE, Warszawa 2003
  • K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami (Customer Relationship Management), Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001
  • J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002
  • A. Payne, Marketing usług, PWE, Warszawa 1996
  • Marketing. Sposób myślenia i działania, ed. J. Perenc, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001
  • J. Dyche, CRM. Relacje z klientami, Helion 2002
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.