PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II | 85--92
Tytuł artykułu

Informatyzacja i rozwój e-gospodarki w energetyce

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Computerisation and Development of E-Business in the Energy Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategia Lizbońska zakłada, że dzięki wspólnej gospodarce Europa stanie się najszybciej rozwijającą się i najbardziej rozwiniętą częścią świata. Do tego celu niezbędna jest poprawa innowacyjności i informatyzacja, czyli rozwój tzw. e-gospodarki. Duży udział w osiągnięciu tego ma mieć energetyka, która w znacznym stopniu decyduje o kosztach prowadzenia działalności, ale również jest głównym klientem branży informatycznej. Energetyka jest segmentem gospodarki, który ostatnio najwięcej inwestuje w infrastrukturę informatyczną i teleinformatyczną. Celem jest usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstw energetycznych oraz poprawa obsługi klientów. Energetyka to sektor należący do obszaru tradycyjnej gospodarki, gdzie sposób działalności jest przewidywalny, korzysta się z korzyści skali, a produkcja oparta jest na kapitale i planowaniu długoterminowym. Sektor energetyczny przeznaczając setki milionów złotych na informatyzację, staje się jednym z najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki. Obserwując wielkości nakładów inwestycyjnych w ten obszar, można by podejrzewać, iż energetyka należy do grona sektorów tzw. e-gospodarki (fragment tekstu)
EN
The energy market is the sector at great expenditures on innovation activities and computerization. The electricity companies are one of the most modern enterprises equipped with selected information and communication technologies in Poland. The EU policy promote the development of renewable energy, the environmental protection and creation of the competitiveness. The regulations cause that the companies have to use the Internet and typical production activity change into activity based on the knowledge and e-business. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Hartman A., Sifonis J., Kador J.: E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Wydawnictwo Liber, Warszawa 2001.
  • www.cire.pl
  • www.uke.gov.pl
  • www.ure.gov.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364099

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.