PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 E-gospodarka w Polsce Stan obecny i perspektywy rozwoju Część II | 111--118
Tytuł artykułu

Uwarunkowania wdrożenia e-biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Factors of E-Business Adoption in Small and Medium Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z ważniejszych czynników decydujących o przetrwaniu przedsiębiorstwa jest skuteczne dostosowanie się do wymagań rynku. Współczesne przedsiębiorstwa muszą adaptować się do nowych trendów, do których można zaliczyć na przykład większy stopień globalizacji oraz zmianę zachowań klientów. Konsumenci coraz częściej porównują ofertę firm oraz dokonują zakupów z wykorzystaniem technologii informatycznych (Internetu). W tym przypadku przedsiębiorstwo, aby pozostać konkurencyjne, musi dokonać pewnych zmian w swojej strukturze i sposobie funkcjonowania. W zależności od nacisku wywieranego przez otoczenie (liczby klientów, dostawców firmy uczestniczących w handlu elektronicznym) czy rodzaju asortymentu (niektóre towary czy usługi trudniej sprzedawać przez Internet niż inne) zmiany te mogą mieć różną wielkość. (fragment tekstu)
EN
This paper presents some of the issues concerning the engagement of e-business in small and medium enterprises. The problems underpinning the low adoption of sophisticated e-business technology lie not in Internet access, cost and managerial understanding, but in the external forces including sector practice, lack of push from supply chain, as well as internal factors such as lack of resources, expertise and strategic vision to lead. (fragment of text)
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Difin, Warszawa 2009.
  • De Kare-Silver M.: E-szok. Rewolucja elektroniczna w handlu, PWE, Warszawa 2002.
  • Fillis I., Johannson U., Wagner B.: Factors impacting on adoption and development in smaller firm, International Journal of Enterpreneurial Behaviour& Research, 2004, 10(3).
  • http://ec.europa.eu/enterprise/policies/sme/facts-figures-analysis/sme-definition
  • Kula V., Tatoglu E.: An exploratory study of Internet adoption by SMEs in an emerging market economy, European Business Review, 2003, 15(5).
  • Level of internet access - household, http://ec.europa.eu/eurostat [16.08.2008].
  • Papageorgiou G.N., Tringides O., Towards an effective e-business development framework for small and medium-sized enterprises in Europe, Journal of Business and Society 2006, vol. 19.
  • Raport E-commerce 2007, II edycja marzec 2008; InternetStandard, sklepy24.pl.
  • Shaw J., Building an e-business from enterprise systems, Information Systems Frontiers 2000.
  • Stone M.: SME e-business and supplier-customer relations, Journal of Small Business and Enterprise Development, 2003, 10(3).
  • Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w gospodarstwach domowych i przez osoby prywatne, GUS, Warszawa 2007, http://www.stat.gov.pl/- cps/rde/xchg/gus [14.04.2008].
  • Xu M., Rohatgi R., Duan Y.: E-business adoption in SMEs: some preliminary findings from electronic components industry, International Journal of E- Business Research, 2007, 3(1).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364323

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.