Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Data Visualization as a Medium of Economic Communication in the Age of the Information Society
Języki publikacji
Abstrakty
Wzrastająca rola informacji oraz dynamiczny rozwój technik i technologii informacyjnych wpłynęły na powstanie społeczeństwa informacyjnego, w którym komunikacja silnie wspomagana jest przez narzędzia informatyczne. Ciągle udoskonalane programy komputerowe i aplikacje umożliwiające tworzenie obrazów graficznych przyczyniły się do wzrostu zainteresowania graficzną formą prezentacji danych. Jednak coraz łatwiejszy dostęp do tego rodzaju oprogramowania nie warunkuje tworzenia wizualizacji danych, będącej skutecznym środkiem komunikacji. Niezbędna jest tutaj znajomość głównych czynników wpływających na prawidłowy odbiór i interpretację zakodowanej w formie graficznej informacji. (fragment tekstu)
The aim of the following article is to present data visualization as an effective medium of communication. The paper includes a description of factors which are important in making graphic data presentation. What is more, the author describes use of data visualization in practice as a way of communication with employees on the example of one of the Polish enterprises. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
159--168
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Dudycz H.: Wizualizacja danych jako narzędzie wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1998.
- Filipiak M.: Homo Communicans - wprowadzenie do teorii masowego komunikowania, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2003.
- Golka M.: Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo (dez)informacyjne; Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
- Żurek E.: Sztuka prezentacji, czyli jak przemawiać obrazem, Poltext, Warszawa 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364365