PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II | 337--344
Tytuł artykułu

Zmienność i wirtualność a proces kreowania wartości w otoczeniu chaotycznym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Variability and Virtualness as Well as the Process of Creating Value in a Chaotic Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kreowanie wartości determinuje byt i rozwój współczesnego przedsiębiorstwa oraz wymaga od kadry menedżerskiej koncentrowania uwagi na dynamicznych procesach zachodzących wewnątrz i na zewnątrz organizacji, których natura, jak i przyczyny, nie zostały dotychczas wystarczająco rozpoznane. Przełomowe technologie i innowacje oraz towarzyszący im postęp techniczny i rewolucja informacyjna wzmagają złożoność zjawisk i zachowań, wyzwalają turbulencje i zawirowania nadające otoczeniu charakter chaotyczny. (fragment tekstu)
EN
The permanent and intensive nature of variability, liberated and intensified virtualness often defined by the term turbulence, transforms the environment in which an organization operates irreversibly, which in turn forces changes in the strategies of the organization in question and the application of innovative models of action. Variability and virtualness are both reasons, as well as consequences of the functioning of an organization in an unpredictable, risky and chaotic environment. The orientation of an organization towards the creation of values is treated in this paper as both a strategic and operational instrument in stabilizing the situation of the organization in question in a new and turbulent reality. (fragment of text)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Davidow W., Malone M.: The Virtual Corporation; Harper Business, New York 1999.
  • Grudzewski M.W., Hajduk I.K.: Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002.
  • Kotler Ph., Caslione J.A.: Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Perechuda K., Organizacja wirtualna, Ossolineum, Wrocław 1997.
  • Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym. Wizualizacja i kompozycja, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  • Rokita J.: Dynamika zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364531

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.