PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 59--68
Tytuł artykułu

Konsument w koncepcji marketingu ekologicznego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Consumer in Green Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konsumpcja ekologiczna jest efektem zwiększonej świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa, która jest często rezultatem wzrostu zainteresowania mediów tą problematyką, większej dostępności informacji, mogących pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji, istnienia coraz większej liczby ekologicznych substytutów produktów tradycyjnych, zmiany w systemie wartości w odniesieniu do konsumpcji w aspekcie ochrony i troski o środowisko i społeczeństwo, a także zwiększonej aktywności marketingowej instytucji zajmujących się ochroną środowiska. Ponieważ nie wszyscy proekologiczni konsumenci są tacy sami, zrozumienie niektórych ich cech wspólnych może pomóc przedsiębiorcom w analizie rynku pod kątem wprowadzania proekologicznych produktów i usług. W przeszłości specjaliści od marketingu koncentrowali swoje badania raczej na tych etapach procesu decyzyjnego konsumenta, które prowadziły do dokonania zakupu, niż na etapie ostatnim - zachowaniach pozakupowych. Należy jednak zauważyć, że zachowanie nabywcy po dokonaniu zakupu obejmuje problem generowania zanieczyszczeń związany z korzystaniem z produktu zarówno w czasie jego użytkowania, jak również w wyniku jego utylizacji w końcu cyklu życia. Te właśnie aspekty zachowań nabywczych stanowią główny przedmiot zainteresowania specjalistów z dziedziny marketingu ekologicznego.(fragment tekstu)
EN
Issues connected with environment gain increasing importance in the company's operating on the market. Also consumers are becoming more and more conscious that protecting the environment is beneficial for them too. As a purchase decision criterion, environment will probably become a tie-breaker for many customers in the future.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Charter M., Greener marketing, Greenleaf, London 1992.
  • Coddington W., Environmental marketing, McGraw-Hill 1993.
  • Frankel C., The return of Roper's true-blue greens: less is more, "Green Market Alert" 1994, nr 2, s. 1-2.
  • Fuller D., Sustainable marketing, SAGE Publications, London 1999.
  • Green Gauge' tracks public's ups, downs on the environment, "The Green Business Letter" 1996, nr 12, s. 4-5.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Prentice Hall, Warszawa 1997.
  • Peattie K., Environmental marketing management, meeting the green challenge, Pitman Publishing, London 1995.
  • Ryan B., Green Consumers, "Let's Talk Business" 2006, nr 123, s.1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364625

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.