Warianty tytułu
Forms and Organization of Sale of Food Products in Retail Trade
Języki publikacji
Abstrakty
Przedstawiono i omówiono różne formy sprzedaży detalicznej, za pomocą których można dokonywać sprzedaży produktów żywnościowych. Do produktów żywnościowych zalicza się typowe artykuły żywnościowe oraz napoje bezalkoholowe. Najbardziej rozpowszechnioną formą sprzedaży produktów żywnościowych w Polsce jest sprzedaż sklepowa oraz sprzedaż pozasklepowa, do której zalicza się sprzedaż targowiskową i bazarową oraz sprzedaż realizowaną przez placówki gastronomiczne. Analizą objęto dane za lata 2005-2012. Dokonano przeglądu różnych form sprzedaży stanowiących potencjalny kanał dystrybucji żywności w ujęciu ogółem oraz w układzie regionalnym. (abstrakt oryginalny)
The paper aims to present the various forms of retail sales, which can be used to sell of food products. Food products include typical foods and soft drinks. The most common form of sales of food products in Poland shop sales and sales outside the storefront, which include market sales and bazaars and sales made through catering establishments. (original abstract)
Rocznik
Tom
Numer
Strony
32--36
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
- Chudy S., Pietraszewski M. 2006: Ekonomika handlu, Ed. eMPi2, Poznań.
- Otto J., Olczak A. 2007: Marketing w handlu i usługach, Politechnika Łódzka, Łódź.
- Pilarczyk B., Sławińska M., Mruk H. 2001: Marketingowe strategie dla handlu, PWE. Warszawa.
- Rynek wewnętrzny w 2009. 2010: GUS, Warszawa.
- Rynek wewnętrzny w 2010. 2011: GUS, Warszawa.
- Rynek wewnętrzny w 2011. 2012: GUS, Warszawa.
- Rynek wewnętrzny w 2012. 2013: GUS, Warszawa.
- Sławińska M. (red.). 2008: Kompendium wiedzy o handlu, PWN, Warszawa.
- Urban S. 2008: Marketing produktów żywnościowych, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364635