PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 113--124
Tytuł artykułu

Reklama żywności a praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Food Advertisement versus Consumer Collective Interests Violation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Reklama żywności stanowi jeden z istotniejszych obszarów w regulacjach prawnych zarówno wspólnotowych, jak i krajowych. Obecnie istnieją w prawie wspólnotowym, jak i krajowym akty prawne dotyczące ogólnych zasad reklamy czy też zasad reklamy odnoszących się tylko do reklamy żywności, a także zasad dotyczących upowszechniania reklamy w środkach masowego przekazu. Podkreślić należy fakt, że w celu zwiększenia poziomu ochrony konsumenta w przepisach prawa żywnościowego wprowadzono bardziej restrykcyjne kary za nieprzestrzeganie przepisów w zakresie reklamy żywności. Ponadto zarówno nieuczciwe praktyki rynkowe oraz czyny nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy mogą być uznane przez Prezesa UOKiK jako praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Dlatego też przedsiębiorcy i tworzący reklamę powinni przywiązywać większą uwagę do istniejących regulacji prawnych podczas przygotowywania kampanii reklamowych żywności. Jest to bardzo istotne, aby we właściwy sposób zapewnić konsumentom realizację prawa do rzetelnej informacji i edukacji oraz do ochrony ich interesów ekonomicznych.(fragment tekstu)
EN
Consumer decisions are still influenced under the food advertisement, therefore advertising should form one of the most important areas in the legal regulations. Currently, there is legislation referring to general advertisement rules or food advertising principles both in the community law and in the national law. Moreover, unfair business commercial practices as well as unfair competition according to advertising, can be acknowledged by the president of the Office of Competition and Consumer Protection as the consumer collective interests violation/harm. Thus, entrepreneurs and advertisement creators should pay more attention to legal regulations when it comes to food advertising campaigns in order to assure not only consumer right to reliable information and education but also economic interest protection.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Giza-Poleszczuk A., Nastolatki wobec reklamy, marek, zakupów, w: Materiały z konferencji Moje konsumenckie ABC, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa marzec 2006.
  • Karpowicz A., Jak reklamować się zgodnie z prawem, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1997.
  • Nieuczciwe praktyki rynkowe. Przewodnik, UOKiK, Warszawa 2008, http:// www.uokik.gov.pl/ochrona_konsumentow2.php
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364749

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.