PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 5 | 95--102
Tytuł artykułu

Core Competition for Marketers in the Service Marketing

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Węzłowe zagadnienia konkurencji w marketingu usług
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Strategia marketingowa firmy, wyznaczając jej trend rozwojowy, opiera się na budowie przewagi kompetencji nad innymi podmiotami operującymi na rynku. Usługi, które z racji swoich specyficznych cech wymagają bardzo specjalistycznych umiejętności, powinny się opierać, podobnie jak marketing produktów, na indywidualizacji, czyli dopasowaniu do oczekiwań finalnego odbiorcy. Marketing oparty na wyselekcjonowanych kompetencjach producenta/handlowca staje się ważnym instrumentem zarządzania usługami. Obecnie wręcz koniecznością stało się uzyskiwanie efektu synergii jako elementu architektury rynkowej usług. Aby jednak wdrożyć taką filozofię marketingową, niezbędna jest odpowiedź na następujące pytania: na czym polega siła naszego biznesu; jaka jest jego misja w społeczeństwie; dzięki czemu możliwa będzie realizacja naszych zamiarów? Dwóch wybitnych znawców tego problemu (Prahalad i Hamel) wyraźnie zwracają się do zasobów wewnętrznych firmy, czyli do sztuki jak najoptymalniejszego wykorzystania możliwości intelektualnych i biznesowych własnej kadry. Dobrze zarządzanie oznacza odpowiednie motywowanie personelu.(abstrakt autora)
EN
The marketing strategy is a useful tool of the corporate management and plays a significant role in the running of an organization. The marketing strategy should be directed on continuous development of an organization and also should introduce innovations, that's why marketing strategy has a key significance in achieving a success on a market place. Noteworthly is a fact, that each company is different and is managed in a different way(fragment of text)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Integracji Europejskiej w Szczecinie
Bibliografia
  • K. Obłój, Tworzywo skutecznych strategii na styku starych i nowych reguł konkurencji, PWE, Warszawa 2002
  • J. Thompson, Strategic management, Thompson Learning, London 2001
  • W. Pride, O.C. Ferrell, Marketing, Houghton Miffin Company, Boston 1991
  • J. Mazur, Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2002
  • J. Mc Carthy, S. Shapiro, W. Perrault, Basic Marketing, Seventh Canadian Edition,Irwin, Boston 1996
  • J. Mansour, "Core Competence: What Does It Mean In Practice?", Long Range Planning Vol. 31, No. 1, Great Britain 1998, p. 63
  • S.P. Robbins, D.A. DeCenzo; Fundamentals of Management: Essential Concepts and Applications, Fourth Edition, Prentice Hall Inc., New Jersey, 2004
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171364849

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.