PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 13 65-lecie Szczecińskiej Szkoły Ekonomiki Transportu. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość | 85--100
Tytuł artykułu

Szczecińska Szkoła Ekonomiki Transportu - rola i miejsce innowacji w rozwoju potrzeb transportowych i rynku usług transportowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Szczecin School of Transport Economics - the Role and Import Ance of Innovations in Development of Transport Needs and Transport Services Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Oddziaływanie innowacji i potrzeb, w tym potrzeb transportowych, można rozpatrywać jako element systemu innowacyjnego (zintegrowanego systemu innowacyjnego) . Potrzeby są źródłem innowacji, jednak innowacje są również źródłem potrzeb. Potrzeby powstałe w wyniku innowacji można nazwać potrzebami wzbudzonymi przez procesy innowacyjne, zachodzące w szeroko rozumianym systemie społeczno-gospodarczym. Należy zauważyć, że innowacje oddziałują na wszystkie rodzaje potrzeb, a potrzeby oddziaływają na wszelkiego rodzaju innowacje. Wzajemną współzależność potrzeb i innowacji można zauważyć w dużym podobieństwie ich cech, na przykład nieograniczoność potrzeb można odnieść do nieograniczoności innowacyjności człowieka(fragment tekstu)
EN
Innovations become increasingly important in economic processes. Thearticle presents the holistic relation between the innovation and the needsof transport with the particular emphasis on the impact of interactivity. Alsothe contemporary perception of the transport sector as an active rather thanpassive process was stressed. By describing such a connection the contributionof Szczecin School of Transport Economics in scientific development ofeconomics of services was presented(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Barras R., Towards a theory of innovation in services, Research Policy 1986, No 15.
  • Barras R., Interactive Innovation in Financial and Business Services: The Vanguard of the Service Revolution, Research Policy 1990, No 19.
  • Ciesielski M., Analiza strategii firm transportowych, Materiały z konferencji EKTRA '96, Międzyzdroje 1996.
  • Drucker P.F.: Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992.
  • Ekonomika transportu, red. W. Grzywacz, Szczecin 1984.
  • Europejski rynek przewozów towarowych, Nederlands Vervoerswetenschappelijk Institut, "Przegląd Komunikacyjny" 1994, nr 5.
  • Galluoj F., Weinstein O., Innovation in services, Research Policy 1997, No 26.
  • Howells J., Innovation and Service: New Conceptual Framework, CRIC Discussion Paper No. 38, August 2000.
  • Janasz W., Leśkiewicz I., Identyfikacja i realizacja procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwie, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1995.
  • Małek P., Ekonomika transportu, PWE, Warszawa 1977.
  • Małek P., Grzywacz W., Żymeła B., Ekonomika transportu samochodowego, WKiŁ, Warszawa 1969.
  • Niedzielski P., Polityka innowacyjna w transporcie, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2003
  • Paprocki W., Informacja jako cecha jakościowa usługi logistycznej oferowanej przez kolej, "Eksploatacja Kolei" 1990, nr 9.
  • Penc J., Innowacje i zmiany w firmie, Wyd. Placet, Warszawa 1999.
  • Podręcznik OSLO. Proponowane zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji technologicznych, OECD/EUROSTAT 1997, KBN, Warszawa 1999.
  • Ricardo D., Zasady ekonomii politycznej i opodatkowania, PWN, Warszawa 1957.
  • Schumpeter J.A., Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960.
  • Starowicz W., Kształtowanie usług przewozowych w miejskim transporcie zbiorowym, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001.
  • Stawasz E., Innowacje a mała firma, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.
  • Syrek M., Ekonomia, Wyd. "Volumen", Katowice 1994.
  • Szałucki K., Przedsiębiorstwa transportowe. warunki i mechanizmy równowagi, Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999.
  • Tether B.S., Miles I., Blund K., Hipp Ch., de Liso N., Cainelli G., Innovation in the Service Sector. Analysis of data collected under the Community Innovation Survey (CIS-2), Final Report. ECSC-EC-EAEC Brussels-Luxemburg 2001.
  • Wyszomirski O., Funkcjonowanie rynku komunikacji miejskiej, "Transport Miejski" 1993, nr 10.
  • Wyszomirski O., Grzelec R., Badania marketingowe w komunikacji miejskiej, IGKM, Warszawa 1998.
  • Załoga E., Strategie rynkowe kolei wobec zmian w preferencjach klientów, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365005

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.