PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 24 Determinanty wzrostu wartości przedsiębiorstwa | 301--310
Tytuł artykułu

Innowacyjność i wartość przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Innovativeness and Valuation of Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Innowacyjność staje się niezbędnym warunkiem istnienia i rozwoju przedsiębiorstw. Dzięki innowacjom2 przedsiębiorstwa zwiększają swoją konkurencyjność, którą w warunkach globalizującej się gospodarki coraz trudniej jest zachować. Konkurencyjność zachowują te przedsiębiorstwa, które mają odpowiednie zasoby3 umożliwiające generowanie atrakcyjnej oferty rynkowej4. Atrakcyjność oferty zależy od stosunku wartości oferty postrzeganej przez potencjalnych klientów do całkowitych kosztów jej nabycia. Wzrasta ona wraz ze wzrostem nadwyżki wartości oferty nad jej całkowitymi kosztami. (fragment tekstu)
EN
Increase in company's value needs systematic introducing of innovations. These innovations should assure a proper level of advantages for clients, customers and owners. These advantages may be higher in situations where technological innovations are connected with innovations in value. Innovations introducing by majority of the Polish companies are not generally innovations in value. In most cases they emulate solutions applied earlier in other companies (domestic or foreign). (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • M.J. Stankiewicz, Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności w warunkach globalizacji, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń 2002
  • F. Krawiec, Transformacja firmy w nowej gospodarce. Koncepcje, strategie, struktury i technologie w zarządzaniu, Difin, Warszawa 2005
  • M. Łada, Wartość dla klienta w rachunkowości zarządczej, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości" 2009, nr 48
  • J. Bąk, P. Stach, Zadowolenie klienta z jakości obsługi w urzędzie - propozycja i ocena skali pomiarowej, "Organizacja i Kierowanie" 2008, nr 4
  • J. Kołczyński, Zarządzanie relacjami z klientami na przykładzie banku, w: A. Szablewski, R. Tuzimek, Wycena i zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 2005
  • B. Dobiegała-Korona, Klient kapitałem przedsiębiorstwa, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, B. Dobiegała-Korona, A. Herman (red.), Difin, Warszawa 2006
  • H. Simon, Zarządzanie cenami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996
  • P.F. Drucker, Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa 1992
  • E. Wojnicka, P. Klimczak, Procesy innowacyjne w sektorze MSP w Polsce i w regionach, w: Innowacyjność 2008, A. Żołnierski (red.), PARP, Warszawa 2008
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365245

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.