PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | nr 1 | 5--15
Tytuł artykułu

The Determinants of the Regions's and its SMEs' Competitive Position in the Context of Mega Events - the Casa of the Euro 2012

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Czynniki wspomagające pozycję konkurencyjną regionu i przedsiębiorstw sektora MSP w kontekście wielkoformatowych imprez na przykładzie Euro 2012
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu wykorzystano zmodyfikowany model Preussa w celu oszacowania czynników przyczyniających się do zwiększenia konkurencyjności regionu i zlokalizowanych na jego obszarze przedsiębiorstw sektora MSP. Model Preussa nawiązuje do czynników kształtujących konkurencyjność regionu, ukazując powiązania pomiędzy wydarzeniem sportowym a zmianą czynników lokalizacji czynników, które zmieniają się pod wpływem wielkoformatowego wydarzenia sportowego. Zalicza się do nich: infrastrukturę, wiedzę, emocje, sieci, kulturę i wyobrażenia. Model Preussa zespala dwie grupy teoretycznych rozważań: teorii wpływu imprez wielkoformatowych na region oraz teorii konkurencyjności regionu. W obu przypadkach podkreśla się występowanie nie tylko czynników mierzalnych (infrastruktura, zasoby ludzkie), ale także tych niemierzalnych (emocje, wyobrażenia, aspekty kulturowe itp.).(abstrakt oryginalny)
EN
In this paper a modified Preuss model was used to assess the factors to enhance the competitiveness of the region and the SMEs located in the region. To accomplish the above, six types of event-structure were applied: infrastructure, knowledge, networks, culture, image and emotions. They were described in detail in reference to the case of Euro 2012 in Poland and the Pomeranian region in particular. Finally the Authors take the attempt to describe the connection between the determinants and the possible competitive position of region and its SMEs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Gdańsk University of Technology
  • Gdańsk University of Technology
Bibliografia
  • 1. Kurscheidt M. (2007). Economic benefits: Fact or fiction?: 5 th World Communication Conference "Play the Game". Reykjavik.
  • 2. Olins W. (2008). The brand handbook . London: Thames & Hudson.
  • 3. du Plesis S., Maennig W. (2006). World Cup 2010: South Africa economic perspectives and perspectives policy challenges informed by the experience of Germany 2006. Hamburg Contemporary Economic Discussions , 4, 1-39.
  • 4. Preuss H. (2007a). The conceptualisation and measurement of mega sport event legacies. Journal of Sport and Tourism , 12 (3-4), 207-227.
  • 5. Preuss H. (2007b) FIFA World Cup 2006 and its legacy on tourism. R. Conrady & M. Buck (Eds). Berlin, Heidelberg: Springer.
  • 6. Szymański S. (2002). The economic impact of the World Cup. World Economics , 3(1), 169-177.
  • 7. Zawadzki K. (2011). Wydatki na infrastrukturę stadionową w ramach Euro 2012 i źródła ich finansowania, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, 168, 279-290.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365361

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.