PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 5 | 195--204
Tytuł artykułu

The Transfer of Knowledge for Business Survival

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Trasfer wiedzy dla przetrwania w biznesie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Radykalnie zmieniające się otoczenie współczesnych przedsiębiorstw charakteryzuje się rozległością i kompleksowością zachodzących w nim zmian, pomiędzy którymi ponadto występują złożone powiązania. Nieustannie zmieniające się konfiguracje zmian w otoczeniu wywierają stałą presję na funkcjonujące w nim przedsiębiorstwa. Zmiana staje się obiektywnie istniejącym permanentnym zjawiskiem, tracącym swój okazjonalny charakter i przechodzącym w stały element rzeczywistości gospodarczej. Wskazane okoliczności wywołują zapotrzebowanie przedsiębiorstw na zmiany dostosowawcze. Przyspieszenie zmian otoczenia ma bezpośredni wpływ na prowadzoną działalność gospodarczą, zmuszając przedsiębiorstwa do działania pod nieustanną presją narastających przekonfigurowań otoczenia i nasilającej się konkurencji. Efektem stałych obaw o przyszłość wobec trudnych do przewidzenia zmian jest zapotrzebowanie na wiedzę o przedmiotowych zjawiskach i jej efektywne wykorzystanie. Niniejszy artykuł koncentruje się na sposobie ujawnianie luk w tej wiedzy, jej pozyskiwaniu w wymaganym zakresie oraz transferze jako istotnych warunkach przetrwania przedsiębiorstw prowadzących działalność w turbulentnym otoczeniu.(abstrakt autora)
EN
The paper deals with problems which modern companies (firms) meet when they are straggling to make their business a success in turbulent environment. Descriptions of the problems based on the review of adequate literature are followed by findings get through some research into troubles met by ANR Company. Operating on very difficult American real estate market, the researched firm (ANR Company) faces in practice nearly all discussed problems created by its tough business surroundings. The findings come from quantitative and qualitative analysis of organizational behavior of the researched firm.(fragment of text)
Twórcy
  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Bibliografia
  • C.A. Carnall, Managing Change in Organizations, Prentice Hall, New York 1990
  • A. Zelek, Zarządzanie w warunkach niepewności [The management conditioned of the uncertainty, Unpublished seminar papers], Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2005
  • L. Clarke, The Essence of Change, Prentice Hall. New York 1994
  • J. Bray, K. Brooke, G. Litwin, Mobilizing the Organization, Bringing Strategy to Life, Prentice Hall, New York 1996
  • T. Cannon, Basic Marketing, Principles and Practice, 3rd edition, Cassell, London 1992
  • J.H. Want, Managing Radical Change, John Wiley & Sons, New York 1995
  • R.C. Appleby, Modern Business Administration, 5th edition., Pitman, London 1992
  • P.F. Drucker, Zarządzanie w czasach burzliwych [Managing in the turbulent times], Nowoczesność - Akademia Ekonomiczna w Krakowie - Czytelnik, Warszawa 1995
  • M. Gareth, Images of organization, 2nd edition, Sage Publications, Thousand Oaks 1997
  • D. Needle, Business in Context, An Introduction to Business and its Environment, 2nd edition, Chapman & Hall, London 1995
  • M. Goodman, Creative management, Prentice Hall, London 1995
  • R. Bennett, Small Business Survival, Pitman, London 1991
  • D. Clutterbubuck, T. Mcburnie, The Marketing Edge, Penguin Books, London 1988
  • G.A. Cole, Strategic Management, Theory and Practice, DP Publications, London 1994
  • L.L. Mullins, Management and Organisational Behaviour, 2nd edition, Pitman, London 1991
  • M. Romanowska, Zarządzanie strategiczne firmą, PWE, Warszawa 1995
  • L. Bursiak, Rozkład stref sprawności i niesprawności organizacyjnej przedsiębiorstw funkcjonujących w odmiennych warunkach otoczenia [The distribution of efficiency and inefficiency zones of companies operating in different context], "Przegląd Organizacji" 12/1997, p. 29-32
  • J. Champy, M. Hammer, Reengineering w przedsiębiorstwie. [Reengineering the company],Neumann Management Institute, Warszawa 1996
  • L. Hall, D. Torrington, Personnel Management, A New Approach, 2nd edition, Prentice Hall, New York 1991
  • D. Buchanan, A. Huczynski, Organizational Behaviour, An Introductory Text, Prentice Hall, New York 1991
  • Cz.S. Nosal, Psychologiczne modele umysłu [Psychological models of mind], PWN, Warszawa 1990
  • J. Dewey, Jak myślimy? [How we think?], PWN, Warszawa 1988
  • M.J. Szaban, Zachowania organizacyjne, Aspekt międzynarodowy, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007
  • A. Potocki, R. Winkler, A. Żbikowska, Techniki komunikacji w organizacjach gospodarczych [Techniques of communication in the business organisations], Difin, Warszawa 2003
  • Harris Thomas E. 2002. Applied Organizational Communication, Principles and Pragmatics for Future Practice, 2nd edition, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey 2002
  • M. Odeski, Verbal and Non-verbal Means of Communications in Multimedia Advertisement and their Influence on the Potential Laudience, in: Problemy lingwistyki i nauczania języków obcych [Problem sof linguistics and teachings of foreign languages], ed. K. Bogacki, H. Komorowska, H. Miatliuk, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2003,p. 313f
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.