PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 34 Uwarunkowania rynkowe rozwoju Mikro i małych przedsiębiorstw Mikrofirma 2009 | 435--441
Tytuł artykułu

Rozwój marketing w małych przedsiębiorstwach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Development in Small Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dynamicznie zmieniającym się otoczeniu funkcjonowania małych przedsiębiorstw, marketing odgrywa coraz większą rolę, budując trwałą przewagę konkurencyjną oraz pozyskując nowych i utrzymując już istniejących klientów. Bez względu na to, czy będzie on traktowany jako funkcja przedsiębiorstwa, czy też koncepcja zarządzania, rezultatem jego stosowania w działalności gospodarczej jest poprawa wyników finansowych firmy. Marketing odgrywa w firmie wiodącą rolę, gdyż znaczenia nabiera rynek zbytu, konkurencyjność produktów oraz dostawców, zamożność klientów i ich wymagania. Jak podaje T. Domański, funkcja marketingowa w niektórych branżach jest uznawana za wiodącą i zajmuje wówczas czołową pozycję w strukturze organizacyjnej firmy, w innych zaś sektorach odgrywa rolę drugoplanową1. Odpowiednie ulokowanie funkcji marketingowej na mapie struktury przedsiębiorstwa oraz właściwe zorganizowanie jednostki marketingowej pozwalają skutecznie realizować i kontrolować zachodzący proces marketingowy w firmie. Celem niniejszego opracowanie jest zaprezentowanie wyników badań dotyczących organizacji marketingu w małych przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)
EN
The article presents marketing development in small enterprises of Lower-Silesian province. Presented thesis are Author's research result which were prospected on sample of 128 enterprises. (original abstract)
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy
Bibliografia
  • T. Domański, P. Kowalski, Marketing dla menedżerów, PWN, Warszawa-Łódź 2000, s. 21.
  • I. Janik, Strategiczne dostosowanie polskich małych średnich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej, Difin, Warszawa 2004, s. 162.
  • K. Safin, Polskie małe średnie przedsiębiorstwa w otoczeniu globalnym, [w:] Regionalne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, K. Safin (red.), PWSZ im. Witelona w Legnicy, Legnica 2003, s. 389.
  • B. Nogalski, J. Karpacz, A. Wójcik-Karpacz, Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Od czego to zależy?, AJG-OPO, Bydgoszcz 2004, s. 31.
  • L. Garbarski, U. Kłosiewicz, R. Nowacki, A. Olejniczuk-Merta, B. Słomińska, M. Strużycki, Zarządzanie marketingowe małym i średnim przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 1999, s. 36.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365671

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.