PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 183--193
Tytuł artykułu

Z badań nad zachowaniami i preferencjami turystycznymi w regionie opolskim - opinie opolan

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
From the Research Concerning the Behaviour and Tourist Preferences in Opole Region-Opole Citizens' Opinions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamicznie rozwijający się sektor turystyki, a także umocnienie roli samorządów terytorialnych spowodowały wzrost zainteresowania koncepcją marketingu turystycznego w zarządzaniu regionem. Koncepcja ta eksponuje turystyczny profil regionu i ukierunkowana jest na zaspokajanie potrzeb oraz życzeń różnych grup turystów. Wykorzystanie możliwości tkwiących w marketingu turystycznym wymaga jednak pogłębienia wiedzy na temat preferencji i zachowań konsumenckich. Stąd celem prezentowanych w niniejszym artykule badań było zbadanie aktywności turystycznej mieszkańców Opola i ich popytu na usługi turystyczne oferowane w województwie oraz czynników kształtujących ten popyt. Zakres przedmiotowy badań dotyczył rozpoznania dotychczasowej aktywności i zamierzeń turystyczno-wypoczynkowych mieszkańców Opola oraz ustalenia kryteriów wyboru formy oraz miejsca wypoczynku, którymi się kierują. (fragment tekstu)
EN
Together with the opening of markets and the appearance of the region competition, the concept of tourist marketing gains more force. Its major task is to fulfil the expectancies of different group of tourists in a way that would be an advantage to the region. The knowledge of preferences and behaviour of the potential clients allows the local governments to prepare an appropriate tourist offer. In Opole region this offer is relatively rich and attractive in such a way that you can rest there both at the weekends and during holidays. However the existing capabilities of the region are, according to the experts, not used properly. The tourist accommodation and resting facilities are not well developed and advertised.(original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Opolski
  • Uniwersytet Opolski
Bibliografia
  • Badania rynkowe i marketingowe, J. Kramer (red.), Warszawa 1994.
  • Fontanari M., Scherhag S., Wettbewerb der Destinationen. Erfahrungen, Konzepte und Visionen, Wiesbaden 2000.
  • Oleksiuk A., Marketing usług turystycznych, Warszawa 2007.
  • Popcorn F., The Popcorn Raport: Faith Popcorn on the Future of Your Company, Your World, Your Life, Doubleday, New York 1991.
  • Rachocka J., Współczesne tendencje konsumenckie w Polsce, "Marketing i Rynek" 2005, nr 5, s. 30.
  • Zeman-Miszewska E., Matias I., Produkt turystyczny na przykładzie Beskidu Śląskiego, w: Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju. H. Szulce, M. Florek (red.), Poznań 2005, s. 225.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365753

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.