PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 16 Tendencje zachowań konsumenckich na regionalnym rynku | 259--272
Tytuł artykułu

Specyfika zachowań konsumenta w sporcie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Specification of Consumers' Behaviour in Sport
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Specyfika zachowań konsumenta w sporcie jest ściśle związana z bardzo emocjonalnym traktowaniem produktu sportowego oraz wysokim poziomem lojalności wobec marek sportowych, z którymi kibic wiąże się zazwyczaj na całe życie. Powyższe elementy rzutują na zakres podejmowanych działań marketingowych oraz kompleksowe podejście do niezwykle ważnych obszarów, takich jak segmentacja oraz wybór rynku docelowego. Konsumentów w obszarze sportu można podzielić na następujące grupy: widzowie, uczestnicy, sponsorzy. Każda z nich ma swoją specyfikę. Zadaniem szeroko pojętego przemysłu sportowego jest zaspokajanie potrzeb ww. grup. Zmiany zachodzące współcześnie w sposobie życia społeczeństwa, dotyczące warunków bytowych, poziomu życia ludności, wpływają na kształtowanie się określonych potrzeb i wymagań konsumentów. (fragment tekstu)
EN
Specification of consumers' behaviour in sport is strictly related to their very emotional approach towards a sports product as well as to a very high degree of loyalty towards sports brands that a sports fan is attached to practically all throughout his life. The above elements influence the scope of marketing actions, therefore a minute customer segmentation and specification of target markets are very important. Sport, being one of the entertainment methods, faces a difficult challenge of competing with other ways of spending consumer's free time. Sports organizations that will implement the rules of marketing management based on partnership marketing rules along with the development of long-term relations shall be successful on the market. Changes of individual consumer preferences, growth of interest in sports and cultural events as well as growing significance of positive image development turn sport into a very interesting promotional area for enterprises that apply sports marketing tool. Still, in order to spur a professional development of this area in our country, each organization needs to identify their target group, i.e. potential customers of the sponsor and to carry out regular research and analyses. The article points to the need of carrying out a detailed scientific research on consumption in sport which will take into account the interests of various stakeholder groups that constitute a network of connections and relations on local, domestic and international markets of sport and entertainment.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania i Coachingu we Wrocławiu
Bibliografia
  • Datko M., Sponsoring sportowy, w: Marketing sportowy - szanse, możliwości, zagrożenia, korzyści, H. Mruk P. Jardanowski, P. Matecki (red.), Prodruk, Poznań 2003, s. 98.
  • Klisiński J., Profesjonalizacja i profesjonaliści w zarządzaniu sportem, Biblioteka Trenera, Warszawa 2000.
  • Burton R., Howard D., Recovery Stretegies for Sport Marketers, "Marketing Management" 2000, nr 4, s. 22.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365771

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.