PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 41 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu | 46--53
Tytuł artykułu

Etyka w działalności małych i średnich przedsiębiorstw województwa zachodniopomorskiego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Ethics in Westpomeranian Small and Medium Size Enterprises` Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przestrzeganie zasad etyki jest pozytywnie postrzegane przez społeczeństwo i wpływa na wizerunek podmiotu. Etyka wyznacza normy obowiązujące wszystkich, dlatego w niniejszym artykule przedstawiono opinie małych i średnich przedsiębiorców w zakresie postrzegania etyki oraz rozumienia istoty zachowań etycznych w biznesie. Z przedstawionej analizy wynika, iż przedsiębiorcy nie zawsze reprezentują rynkowo pożądaną dojrzałość moralną.(abstrakt oryginalny)
EN
Obeying ethic standards is affirmatively assessed by society and influences the image of an enterprise. Ethic sets norms obligatory for everybody, thus the paper presents opinions of small and medium size entrepreneurs in the scope of obeying ethics and understanding the essence of ethic behavior in business. The presented analysis indicates that entrepreneurs do not always represent moral maturity needed in market.(original abstract)
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • M.J. Stankiewicz: Konkurencyjność przedsiębiorstw a wzrost gospodarczy. W: Czynniki wzrostu gospodarczego. Red. M. Haffer, W. Karaszewski. Wyd. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2004, s. 360-362.
  • I. Świątek-Barylska: Kształtowanie relacji społecznych w organizacji w świetle zarządzania przez wartości. W: Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych. Red. W. Błaszczyk. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 226-228.
  • H.S. Harung, T. Dahl: Increased productivity and quality through management by values: a case study of Manpower Scandinavia. "The TQM Magazine" 1995, nr 2, s. 13-22.
  • S.L. Dolan, S. Garcia: Managing by values: Cultural redesign for strategic organizational change at the dawn of the twenty-first century. "Journal of Management Development" 2002, nr 2, s. 101-117.
  • J. Hołówka: Etyka w działaniu. Wyd. Prószyński i S-ka, Warszawa 2002.
  • A. Lewicka-Strzałecka: Etyka biznesu jako dyscyplina naukowa. W: Etyka biznesu. Red. J. Dietl, W. Gasparski. PWN, Warszawa 1997, s. 60-61.
  • A. Carr: Is business bluffing ethical? "Harvard Business Review" 1968, nr 46, s. 143-153.
  • M. Friedman: The social responsibility of business is to increase its profits. "The New York Times Magazine" 13.09.1970.
  • S. Wieseneder: Skuteczne zarządzanie reputacją i spójny image. Wyd. Best Press, Warszawa 2008.
  • W. Budzyński: Public relations. Strategia i nowe techniki kreowania wizerunku. Wyd. Poltext, Warszawa 2008.
  • S. Harrison: Przyzwoitość w zarządzaniu. Jak małe gesty budują wielkie firmy. Wyd. Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
  • W. Gasparski: Etyka biznesu - szkice do portretu. W: Etyka biznesu. Red. J. Dietl, W. Gasparski. PWN, Warszawa 1997.
  • T. Loughran, B. McDonald, H. Yun: A Wolf in Sheep's Clothing: The Use of Ethics-Related Terms in 10-K Reports. "Journal of Business Ethics" 2009, nr 5, 39-49.
  • R.A. Howard: Business ethics: tell the truth. "Journal of Management Development" 1992, nr 4, s. 4-10.
  • P. Brzustewicz: Zasada odpowiedzialności jako fundament etyki menedżera. "Pieniądze i Więź" 2008, nr 2, s. 9-16.
  • G. Krzyminiewska: Etyka biznesu wobec praktyki gospodarki rynkowej. W: Elementy etyki gospodarki rynkowej. Red. B. Ogonowska. PWE, Warszawa 2000, s. 108-109.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365929

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.