Czasopismo
2009
|
nr 41 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu
|
165--171
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Optimist Heuristic in Perceiving Competition
Języki publikacji
Abstrakty
Nadmierny optymizm przejawia się w przecenianiu własnych, w stosunku do obiektywnych, szans na sukces. W badaniu przeprowadzonym wśród kupców starano się określić, czy optymizm występuje w przypadku pojawienia się konkurenta - centrum handlowego. Zgodnie z oczekiwaniami kupcy za bardziej prawdopodobne uznawali, że pojawienie się centrum handlowego spowoduje likwidację wielu innych sklepów niż ich własnej jednostki handlowej.(abstrakt oryginalny)
The excessive optimism means overestimating own chances for success comparing to the objective situation. The research conducted among the merchants aimed to determine whether they show optimism in the case of new competitor entry to the market - a mall. According to the expectations merchants believed that the most probable outcome of the appearing of a mall would be the liquidation of other shops and not their own.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
165--171
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Słownik języka polskiego. Red. M. Szymczak. PWN, Warszawa 1988.
- S. Plous: The Psychology of Judgment and Decision Making. McGraw-Hill, 1993.
- S.P. Robbins: Skuteczne podejmowanie decyzji. PWE, Warszawa 2005.^6 D.G. Myers: Intuicja. Jej siła i słabość. Biblioteka Moderatora, Wrocław 2004.
- N. Weinstein, W. Klein: Resistance of personal risk perceptions to debiasing intervenstions. W: Heuristic and Biases. The Psychology of Intuitive Judgment. Red. T. Gilovitch, D. Griffin, D. Kahneman. Cambridge University Press, Cambridge 2002, s. 313-333.
- T. Tyszka, T. Zaleśkiewicz: Racjonalność decyzji. PWE, Warszawa 2001.
- Psychologia ekonomiczna. Red. T. Tyszka. GWP, Gdańsk 2004.
- D. Armor, S. Taylor: When predictions fail: The dilemma of unrealistic optimism. W: Heuristic and Biases. The Psychology of Intuitive Judgment. Red. T. Gilovitch, D. Griffin, D. Kahneman. Cambridge University Press, Cambridge 2002, s. 336.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171365999