PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 15 Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich | 219--229
Tytuł artykułu

E-commerce w państwach wysoko rozwiniętych (na przykładzie Szwajcarii)

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-Commerce in the Developed Countries (The Example of Switzerland)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na przełomie XX i XXI wieku olbrzymi wpływ na funkcjonowanie handlu na świecie miał rozwój nowych technologii. Do technologii tych zaliczyć można Internet, który jest wykorzystywany w pracy przedsiębiorstw m.in. do prowadzenia działań z zakresu komunikacji, dokonywania zakupów oraz prowadzenia sprzedaży zarówno na rynku dóbr przemysłowych, jak i rynku dóbr konsumpcyjnych. W niniejszym opracowaniu głównym przedmiotem prowadzonych rozważań jest problematyka elektronicznej sprzedaży produktów konsumentom indywidualnym w Szwajcarii, w kraju należącym do czołowych państw na świecie w zakresie handlu elektronicznego (e-commerce). Ze względu na specyfikę tego kraju dla potrzeb niniejszego referatu oparto się głównie na materiale statystycznym pochodzącym z samej Szwajcarii, tj. na rocznikach statystycznych, i wynikach badań prowadzonych w środowisku akademickim w tym kraju.(fragment tekstu)
EN
E-commerce is highly influenced by such factors as the development of the Internet in a given country as well as by the access of its population and the companies functioning in the country to the Internet. E-commerce may be conducted among various companies and in different spheres, out of which sphere B2C - business to consumer - has been very quickly developing recently; although, it is mentioned to occupy the second position, after B2B sphere - business to business. It may be observed that the more widespread access to the Internet on the part of households in a given country is the more important e-commerce in the B2C sphere becomes. The example of e-commerce in Switzerland supports well the above mentioned observation, as Switzerland is the country where there is observed a very widespread access of households to the Internet - in 2009 37% of the adult population made use of e-commerce at least once a year.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Eurostat, Internet - Zugangsdichte-Haushalte-in Prozent der Privathaushalte mit Internet-Zugang, http// pp.eurostat.ec.europa.eu (30.03.2010).
  • Haushalte und Bevölkerung - E-commerce der privaten Haushalte, Bundesamt für Statistik, www.bfs.ch (10.02.2010).
  • Okoń E., Problemy i kontrowersje wokół globalizacji, w: Globalizacja: problemy i kontrowersje, Wydawnictwo Uczelniane AE w Katowicach, Katowice 2003, s. 128.
  • Rudolph T., Erich O., Sohl T., Der Schweizer Online-Hande. Internetnutzung Schweiz 2009, Forschungszentrum für Handelsmanagement, St. Gallen 2009, s. 9-11.
  • Zagler M., Einkaufim Internet. Neue medien optimal nutzen, Carl Hanser Verlag, München- Wien 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366071

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.