Warianty tytułu
Prosument in Marketing Planning Process
Języki publikacji
Abstrakty
We współczesnych przedsiębiorstwach "uwikłanych" w sieć szczególnie trudnym wyzwaniem jest radzenie sobie z behawioralnym wymiarem planowania obejmującym uczestnictwo, motywację i zaangażowanie menadżerów w proces planowania i wdrażania planów. Funkcjonowanie przedsiębiorstw w układach sieciowych wymaga wzajemnej koordynacji działań uczestników sieci, co sprawia, że wymiar podmiotowy planowania danego przedsiębiorstwa zostaje rozszerzony. Uwzględnienie w układach sieciowych także klienta, który może współtworzyć wartość, jeszcze bardziej komplikuje zarówno teorię, jak i praktykę planowania marketingowego. W referacie podjęto więc rozważania na temat współtworzenia wartości z klientem, ograniczone do rynków B2C. Na gruncie idei czy koncepcji prosumenta (której rozwiniętej wersji można doszukiwać się w paradygmacie współtworzenia wartości z konsumentem) postawiono pytanie o rolę konsumenta we współtworzeniu wartości dla klienta i potencjalne efekty tego procesu. Odpowiedź na to pytanie wydaje się niezbędna dla ustalenia roli konsumenta w procesie planowania marketingowego.(fragment tekstu)
The paper refers to the challenge for marketing planning resulted from growing importance of networks, where consumer is perceived as a value co-creator. Toffler's prosument idea and corresponding paradigm of value co-creation with consumers are discussed in order to identify different types of value co-creation interactions. Author presents various effects of those interactions, which should be consider in both tactical as strategic marketing planning process.(original abstract)
Rocznik
Strony
331--342
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Burk Wood M., Plan marketingowy, PWE, Warszawa, 2007.
- Gregorczyk T., Marketing szeptany. Ważna jest obecność, transparentność i szczerość, "Marketing przy Kawie", http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=661 (22.11.2007).
- Jenkins H., Kultura konwergencji: zderzenie starych i nowych mediów. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
- Nicholas R., Relacje klient/klient, w: Zarządzanie relacjami w usługach, K. Rogoziński (red.), Difi n, Warszawa 2006, s. 144-145.
- Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
- Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Prahalad C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
- Szymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uczelniane AE w Katowicach, Katowice, 2006.
- Toffler A., Trzecia fala, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań, 2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366107