PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 15 Relacyjne aspekty zachowań konsumenckich | 411--421
Tytuł artykułu

Tendencje w zachowaniach konsumentów na rynku business to customer

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tendencies in Consumers' Behaviours on Business to Customer Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek business to customer (B2C) nie tylko różni się od tradycyjnego rynku poprzez swój wirtualny charakter oraz brak ograniczeń związanych z czasem i przestrzenią, lecz także wyróżnia go przede wszystkim specyfika relacji z klientami, które mogą być kształtowane na podstawie interaktywnych procesów komunikacji. W dobie dynamicznego rozwoju wirtualnych rynków oraz rozkwitu elektronicznych transakcji konsumpcja nabrała interaktywnego charakteru. Tradycyjny klient w coraz większym stopniu przeobraża się w prosumenta. Może sam selekcjonować docierające do niego informacje, wybierać sposób ich percepcji oraz aktywnie uczestniczyć w tworzeniu wizerunku firm, marek i produktów. E-konsumenci nie są już tylko biernymi obserwatorami, lecz stali się aktywnymi uczestnikami procesów zachodzących w wirtualnej przestrzeni rynkowej, w której tradycyjne relacje zostały zastąpione przez wirtualne wspólnoty. Współczesna konsumpcja przenosi się z tradycyjnego rynku ograniczonego czasem i przestrzenią w świat wirtualnych wspólnot konsumenckich, które zastępują tradycyjne relacje.(fragment tekstu)
EN
The paper contains characteristic of consumer behaviours on business to customer market, where virtual communities have replaced traditional relationships. Special attention has been paid to prosumption on virtual market and word of mouth marketing in social networks. The paper presents the problem of false consumer identity and its influence on enterprise marketing activity.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Armstrong A., Hagel J., The Real Value of the On-Line Communities, "Harvard Business Review" May-June 1996, s. 134-142.
  • Arthur D. i in., Why young consumers adopt interactive technologies, "Young Consumers" 2006, No. 2, s. 33-38.
  • Ashworth L., Free C., Marketing Dataveillance and Digital Privacy; Using Theories of Justice to Understand Consumers' Online Privacy Concerns, "Journal of Business Ethics", August 2006, Vol. 67, Issue 2, s. 107-123.
  • Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2006.
  • Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Cooper S., McLoughlin D., Keating A., Individual and neo-tribal consumption: Tales from the Simpsons of Springfield, "Journal of Consumer Behaviour" 2005, No. 4/5, s. 330-344.
  • Gustowski W., E-społeczności. Jak budować i wykorzystywać społeczności internetowe w nowoczesnych działaniach e-marketingowych, Wydawnictwo Złote Myśli, Gliwice 2007.
  • Juza M., Sieć społeczna - nowoczesne plemię, w: Wielka sieć. E-seje z socjologii Internetu, J. Kurczewski (red.), Wydawnictwo Trio, Warszawa 2006.
  • Kobsa A., Personalized Hypermedia and International Privacy, "Communication of the ACM", May 2001, Vol. 45, No. 5, s. 64-67.
  • Kozients R., Click to Connect: Netography and Tribal Advertising, "Journal of Advertising Research" 2006, No. 9, s. 279-288.
  • Kuczamer-Kłopotowska S., Internet jako narzędzie komunikacji marketingowej, w: Marketing przyszłości - trendy, strategie, instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, W.G. Rosa, A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 559, Ekonomiczne Problemy Usług nr 42, s. 530-538.
  • Larose R., Rifon N.J., Promoting i-Safety: Effects of Privacy Warnings and Privacy Seals on Risk Assessment and Online Privacy Behavior, "Journal of Consumer Affairs", Summer 2007, Vol. 41, Issue 1, s. 127-149.
  • Lauer T., Deng X., Building online trust through privacy practices, "International Journal of Information Security", September 2007, Vol. 6, Issue 2, s. 323-331.
  • Maciejewski P., Czas na e-biznes. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  • McWilliam G., Building Stronger Brands through Online Communities, "Solan Management Review" 2000, No. 41/3, s. 43-54.
  • Rich M.K., The direction of marketing relationship, "The Journal of Business and Industrial Marketing" 2000, Vol. 15, Issue 2/3, s. 170-179.
  • Smith A., Exploring Service Marketing Aspects of E-Personalization and Its Impact on Online Consumer Behavior, "Services Marketing Quarterly" 2005, Vol. 27, Issue 2, s. 89-100.
  • Świerczyńska-Kaczor U., Fałszywa tożsamość klienta - problem wiarygodności danych w marketingu relacji, "Miscellanea Oeconomicae" 2009, nr 2, s. 163-171.
  • Świerczyńska-Kaczor U., Zarządzanie personelem czy zarządzanie awatarami? Pracownicy w organizacjach wirtualnych światów online. Studium przypadku Second-Life, "Miscellanea Oeconomicae" 2008, nr 1, s. 128-137.
  • Winciorek A., Skuteczny marketing szeptany, http://www.egospodarka.pl/39949/Skutecznymarketing-szeptany,1,20,2. html (25.03.2010).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366123

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.