PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 41 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu | 403--413
Tytuł artykułu

Metody i narzędzia współdziałania producenta i konsumenta w procesie kształtowania trwałych produktów wybieralnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methods and Tools of Cooperation Between Producer and Consumer in the Planning Process of Durable Eligible Products
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Producenci trwałych dóbr wybieralnych stosują różne metody umożliwiające im interakcje z konsumentami w procesie planowania produktów Do najpopularniejszych z nich należą metody: wiodących użytkowników, wirtualnej społeczności, konkursów pomysłów oraz crowdsourcing'u. Nie zastępują one tradycyjnych metod rozwoju nowych produktów i badań marketingowych, lecz stanowią ich uzupełnienie. Stosowanie ich, zwłaszcza w pierwszej fazie technologicznego cyklu życia produktu, umożliwia opracowanie większej liczby koncepcji innowacji produktowych. Metody te muszą być wspierane interaktywnymi pakietami narzędziowymi. Najpopularniejsze w praktyce są internetowe platformy interakcyjne.(abstrakt oryginalny)
EN
Producers of durable eligible goods apply various methods that allow interaction with customers in the process of products planning. The most popular ones include Lead Users, Communities, concept competitions and crowdsourcing. They do not replace traditional methods of development of new products or market research but they are their supplementation. Their implementation, particularly in the first stage of the technological product lifecycle, allows development of a larger number of concepts of product innovations. Those methods have to be supported by interactive toolkits. Internet-based interaction platforms are the most popular in practice.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • J. Wiechoczek: Tendencje w marketingowym rozwoju trwałych produktów wybieralnych pod wpływem indywidualizacji zachowań konsumentów. W: Współczesny marketing. Trendy. Działania. Red. G. Sobczyk. PWE, Warszawa 2008, s. 177-183.
  • K. Mazurek-Łopacińska: Rola klienta w kreowaniu wartości. W: Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa. Red. A. Czubała. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2006, s. 396.
  • E. von Hippel: Lead users: a source of novel product concepts. "Management Science" 1986, Vol. 32, s. 791-805.
  • H. Lamprecht: Die Lead-User-Methode in der Produktentwicklung. VDM Verlag Dr. Müller, Saarbrücken 2008.
  • R. Reichwald, F.T. Piller: Interaktive Wertschöpfung. Open Innovation, Individualisierung und neue Formen der Arbeitsteilung. Verlag Th. Gabler, Wiesbaden 2006.
  • K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska: Prosument i jego znaczenie w procesie rozwoju innowacji produktowych. W: Zarządzanie produktem - teoria, praktyka, perspektywy. Red. J. Kall, B. Sojkin. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008, s. 399-400.
  • J. Wiechoczek: Wpływ indywidualizacji zachowań konsumentów na kształtowanie struktury produktu oraz portfela produktowego przedsiębiorstwa. W: Zarządzanie produktem - teoria, praktyka, perspektywy. Red. J. Kall, B. Sojkin, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008, s. 456-458.
  • R. Reichwald, A. Meyer, M. Engelmann, D. Walcher: Der Kunde als Innovationspartner. Konsumenten integrieren, Flop-Raten reduzieren, Angebote verbessern. Verlag Th. Gabler, Wiesbaden 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366189

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.