PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 37 Zmiany koncepcji zarządzania, finansów, marketingu w organizacjach w gospodarce opartej na usługach | 55--64
Tytuł artykułu

Ewolucja łańcucha wartości narodowych operatorów pocztowych w Unii Europejskiej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Evolution of the Value Chain of the National Postal Operators in the European Union
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia problem rozbudowy łańcucha wartości narodowych operatorów pocztowych, który ma prowadzić do rozwinięcia prostych usług pocztowych w usługi o wartości dodanej. Jest to niezbędne w warunkach ostrej walki konkurencyjnej i pojawienia się wielu imitatorów tradycyjnych usług pocztowych (listowych i paczkowych). Narodowi operatorzy pocztowi musieli przejść wiele zmian organizacyjnych, żeby sprostać nowym warunkom działania. Artykuł powstał w wyniku analizy łańcucha wartości zdiagnozowanego u narodowych operatorów pocztowych. Wynikiem wnioskowania jest model rozbudowy łańcucha wartości narodowych operatorów pocztowych.(abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the problem of the value chain expansion of national postal operators. It has been stated that it should lead to the development of simple postal services into the value-added services. This is necessary due to increased competition and the existence of many imitators of traditional postal services (letter or parcel). The national postal operators had to undergo many organizational changes to meet the new operating conditions. The value chain of national postal operators has been analyzed. On this basis a model of the value chain expansion of national postal operators has been created.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • ITA Consulting & WIK-Consult, The Evolution of the European Postal Market since 1997, study for the European Commission, August 2009.
  • Krawiec F., Marketing w firmie przyszłości, Difin, Warszawa 2005.
  • Materiały Zarządu Spółki Poczta Polska SA.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Rayport J.F., Sviokla J.J., Exploiting the Virtual Value Chain, "Harvard Business Review" 1994, November-December.
  • Sadowski Z., Eseje o gospodarce, PTE - Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2000.
  • Strategia Poczty Polskiej na lata 2009-2015. Finalne wyniki fazy analiz, Poczta Polska, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366387

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.