PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 37 Zmiany koncepcji zarządzania, finansów, marketingu w organizacjach w gospodarce opartej na usługach | 157--165
Tytuł artykułu

E-produkt w nowoczesnej firmie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-Product in the Modern Company
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne firmy, żeby być nowoczesne, muszą być konkurencyjne i innowacyjne w wielu obszarach swojego rynkowego działania. Nowoczesne podmioty gospodarcze coraz częściej prowadzą działalność innowacyjną i poszukują innowacji wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, czego efektem są e-produkty, których wytwarzanie i świadczenie odbywa się za pomocą internetu i innych kanałów elektronicznych (sieci elektronicznych), jest najczęściej zautomatyzowane (przy niewielkim udziale człowieka) oraz zdalne. Celem artykułu jest zaprezentowanie e-produktu w nowoczesnej firmie i jego roli w codziennym funkcjonowaniu na rynku. Artykuł prezentuje również relacje i związki między e-produktami a e-biznesem; pokazuje też, w jaki sposób i dlaczego następuje digitalizacja produktów materialnych i usług. (abstrakt oryginalny)
EN
E-products are an effect of innovative enterprises activities in the modern market. E-products are connected with Internet and another modern electronic distributions channels. Modern firms create new electronic product because of meeting clients needs. A lot of people want to find all products in Internet. Every year more and more people buy more products using modern distributions channels, not only Internet, but television channels, cell phones nets etc. Internet is changing and more firms use new internet tools to create new relationship with their clients and market rivals. For example, we can find a thousands firms who live and function only in facebook. This kinds of firms have own clients who have specific needs. This is e new virtual world. Facebook firms create and provide classical e-products witch are only virtual. The purposes of this paper are focus on problems connected with how to set-up e-products in the modern contemporary virtual market. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Drab-Kurowska A., Działalność sklepów internetowych w e-gospodarce, w: Usługi w Polsce - nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 497, Szczecin 2008.
  • Flis R., Szut J., B. Mazurek-Kucharska, J. Kuciński, E-usługi - definicje i przykłady, PARP, Warszawa 2009, www.web.gov.pl (5.06.2014).
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002.
  • Kotler Ph., Bowen J.T., Makens J.C., Marketing for Hospitality and Tourism, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2006.
  • Marketing po rewolucji, "Businessman Magazine" 2001, nr 5.
  • Nalazek M., Nowoczesne technologie w turystyce i hotelarstwie, materiały konferencyjne Forum Turystyki Polskiej, Częstochowa, 23-25 kwietnia 2001.
  • Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, red. R. Nowacki, M.W. Staniewski, Difin, Warszawa 2010.
  • Strategie i modele gospodarki elektronicznej, red. C.M. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Sznajder A., Marketing wirtualny, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366461

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.