PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 37 Zmiany koncepcji zarządzania, finansów, marketingu w organizacjach w gospodarce opartej na usługach | 167--177
Tytuł artykułu

Innowacje marketingowe na rynku usług pocztowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing Innovation for Market of Postal Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek usług pocztowych w Polsce został zrewolucjonizowany w 2013 roku. Liberalizacja rynku pozwoliła na likwidację monopolu Poczty Polskiej. Otwarty rynek umożliwił zwiększenie konkurencyjność i powstawanie się coraz to nowych operatorów. Działania marketingowe prowadzone przez poszczególne przedsiębiorstwa mają na celu pozyskanie jak największej liczby nowych klientów. Dynamiczny rozwój sektora e-commerce w Polsce wymuszał także zmiany mające na celu zwiększenie zadowolenia klientów. Innowacje marketingowe stosowane przez funkcjonujących operatorów podążają za klientami oraz działaniami konkurencji.(abstrakt oryginalny)
EN
The postal services market in Poland had a revolution in 2013, the liberalization of the market has allowed the elimination of the monopoly of the Polish Post. Open market helped to increase the competitiveness and the emergence of a more and more operators. Marketing activities conducted by individual companies have to attract as many new customers. The dynamic development of e-commerce sector in Poland also enforces changes aimed at increasing customer satisfaction. Marketing innovations used by operators performing follow customers and competitors activities.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Barańska-Fischer M., Innowacje produktowe odzwierciedleniem rynkowej orientacji organizacji, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu 2010, nr 153.
  • Frączek P., Determinanty konkurencyjności sektorów i przedsiębiorstw. Ujęcie teoretyczne, "Konkurencyjność a Innowacyjność" nr 1, Rzeszów 2009.
  • http://brandingmonitor.pl/wydarzenia/wyniki-repl-2013 (2.08.2014).
  • Janasz W., Kozioł-Nadolna K., Innowacje w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011.
  • Marciniak S., Innowacje i rozwój gospodarczy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Pierścionek Z., Międzynarodowa konkurencja przedsiębiorstwa, w: Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem - ciągłość i zmiana, red. H. Jagoda, J. Lichtarski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  • Pomykalski A., Innowacje, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2001.
  • Rynek usług pocztowych w roku 2013, www.uke.gov.pl/rynek-uslug-pocztowych-w-roku-2013-13919 (1.09.2014).
  • Szymański G., Czajkowski T., Polskie e-commerce w 2012 roku - analiza rynku e-sklepów, http://www.internetstandard.pl/promocje/pobierz-eCommerce2013pdf (12.11.2013).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366463

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.