PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 42 Marketing przyszłości: Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej | 20--28
Tytuł artykułu

Wskaźniki skuteczności wybranych narzędzi komunikacji marketingowej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Effectiveness Measures of Chosen Marketing Communication Tools
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W literaturze można znaleźć wiele opisów skuteczności i efektywności narzędzi komunikacji marketingowej. Autorka odnosi jednak wrażenie, iż w niektórych opracowaniach autorzy stosują pojęcia skuteczności i efektywności zamiennie. Wiele publikacji opisuje wskaźniki stosowane jedynie w mediach głównych, takich jak: TV, radio, prasa oraz kino. Kryzys gospodarczy jest powodem poważnych zmian w planowaniu mediów. Organizacje chcą stosować wyłącznie skuteczne instrumenty. Dlatego warto wskazać na metody, które pomagają określić stopień skuteczności działań stosowanych na rynku. W tej sytuacji nie można zapomnieć o mediach uzupełniających. Artykuł prezentuje wskaźniki skuteczności wybranych narzędzi komunikacji marketingowej, takich jak: reklama, public relations, sponsoring, marketing bezpośredni, marketing szeptany oraz merchandising. abstrakt oryginalny)
EN
In literature there are many descriptions to be found of the effectiveness and efficiency of marketing communication tools. The author has an impression that some of them apply these effectiveness and efficiency notions interchangeably. Many publications consider the mainstream media only, such as TV, radio, cinema and press. The recession has been the cause of many changes in the media planning. Organizations want to apply effective tools only. Therefore it is worth presenting methods, which help to define effectiveness of actions applied on the market. We can not forget about the supplementary media in this situation. The paper presents effectiveness measures of chosen marketing communication tools such as advertising, public relations, sponsorship, direct marketing, word-of-mouth marketing and merchandising. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • W.P. Nowak: Media planning. Marketingowy Dom Wydawniczy Proteus, Kraków 2001, s. 143-150.
  • A. Czarnecki, R. Korsak: Planowanie mediów w kampaniach reklamowych. PWE, Warszawa 2000, s. 17-28.
  • A. Sznajder: Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę. Business Press Ltd., Warszawa 1993, s. 91.
  • Wskaźniki marketingowe. Red. R. Kozielski. Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006, s. 311.
  • G. Derdej: Nieładne, ale waŜne słowo ewaluacja, czyli jak mierzyć efektywność działań PR. http://www.sigma.com.pl/ szkolapr/pdf/2001_06_Ewaluacja_czyli_jak_zmierzyc_efektywnosc_PR_BRIEF.pdf.
  • Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2002, s. 390-391.
  • R. Nowacki: Badania skuteczności reklamy metodą posttestu. [W:] Marketingowe badania bezpośrednie - zastosowania. Red. R. Milic-Czerniak. Difin, Warszawa 2005, s. 144.
  • W. Wrzosek: Badanie i kształtowanie rynku. PWE, Warszawa 1987, s. 240.
  • G. Derdej: Prawdziwe efekty PR. http://www.sigma.com.pl/szkolapr/pdf/2001_07_Prawdziwe_efekty_PR_BRIEF.pdf /.
  • M. Datko: Pomiar efektywności sponsoringu. Referat wygłoszony na konferencji naukowej "Sponsoring kultury" zorganizowanej przez WyŜszą Szkołę Promocji w Warszawie. Za: http://www.sponsoring.pl/badania.php?badanie=37.
  • J. Tkaczyk: Word-of-mouth w służbie marketingu. [W:] Innowacje w marketingu 4.0. Red. T. Czuba, M. Reysowski, M. Skurczynski. Uniwersytet Gdański, Wydział Ekonomiczny, Sopot 2007, s. 476-477.
  • D. Watts, J. Peretti: Viral marketing for the Real Word. "Harvard Business Review" 2007, nr 5, s. 22.
  • F. Reichheld: The Ultimate Question: Driving Good Profits and True Growth. Harvard Business School Publishing, Boston 2006, s. 18.
  • F. Reichheld: One number you need to grow. "Harvard Business Review" 2003, nr 1/12, http://www.scribd.com.
  • M. Dziekoński: Bezpośredni i idealnie mierzalny (cz. I). http://www.irb.pl/print.php?m=czytp&offset=35&h_art_id=44.
  • R. Niestrój: Zarządzanie marketingiem - aspekty strategiczne. PWN, Warszawa-Kraków 1996, s. 203.
  • F. Januszewski, T. śyminkowski: Digital merchandising. "Marketing w Praktyce", listopad 2007, s. 43. R. Janowicz, P. Fic: Badania i planowanie Digital Signage. http://www.pentor.pl/56362.xml?doc_id=11278.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171366499

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.